Velikonoce zvedají poptávku po zájezdech o stovky procent

Paříž

Paříž Zdroj: paris.cz

Nadcházející Velikonoce jsou pro cestovní kanceláře prvním vrcholem nové sezony. Řada lidí využívá prodlouženého víkendu k výletům do některé z evropských metropolí, ve srovnání s jinými jarními termíny tak poptávka roste o stovky procent.

Podle vyjádření některých cestovek budou letošní Velikonoce lepší než ty loňské. „Zaznamenali jsme téměř desetiprocentní nárůst poptávky oproti minulému roku, nejžádanější je přitom Řím a Paříž,“ řekl marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha. Podle něj si velikonoční radovánky v různých částech Evropy užívají hlavně dvojice bez dětí. A dopřávají si stále lepší služby - raději využijí letadlo než autokar a žádají luxusnější hotely v centrech měst.

Údaje potvrzuje i mluvčí cestovní kanceláře Fischer Jan Osúch. Poptávka po velikonočních eurovíkendech je prý u Fischera až třikrát větší než jindy na jaře. Oproti loňsku prodala cestovka o 17 procent zájezdů více. „Letos jednoznačně vede zájem o návštěvu pařížského Disneylandu. Od začátku dubna slaví dvacáté narozeniny a turistům nabízí mimořádné slevy,” tvrdí Osúch. Podle marketingového ředitele největší internetové agentury Invia.cz Michala Tůmy jsou již organizované velikonoční eurovíkendy vyprodané. Samostané letenky jsou však stále k dispozici, například zpáteční lístek do Paříže lze pořídit stále do 5000 korun.

 

Právě Paříž vede u Invie žebříček oblíbenosti. Následuje Řím, Istanbul, Londýn a Benátky. “U nás byl letos největší zájem o prodloužený víkend v Barceloně, která je již několik týdnů na velikonoční termín beznadějně vyprodaná,“ doplnil Jan Sotona z cestovní kanceláře Neckermann. Láká ovšem i Praha. Jak uvedla Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Česká republika může v nadcházejících dnech očekávat invazi až 300 tisíc zahraničních turistů, z toho dvě třetiny zamíří do hlavního města. To je o pět procent více než loni.