Vlastník prodejen iWant zaznamenal miliardové obraty a plánuje velkou expanzi
Skupina Smarty CZ, pod kterou spadá e-shop s elektronikou Smarty a prémiový reseller Applu prodejny iWant, za minulý rok vykázala obrat ve výši 2,3 miliardy. Oproti předešlému roku vyrostla o téměř 20 procent. V letošním roce chystá expanzi do 30 nákupních center v Česku.
„Díky naší flexibilitě jsme dokázali naplno využít změnu chování trhu vlivem pandemie. Prodej maloobchodním zákazníkům nám meziročně vzrostl o 33 procent, prodej firemním pak o 26 procent,“ uvádí obchodní ředitel skupiny Rudolf Konečný. V konečném výsledku maloobchodní prodeje znamenaly 67 procent tržeb, firemní klientela se postarala o zbylých 33 procent.
V minulém roce, stejně jako ostatní e-shopy, Smarty těžil z pandemie. Nárůst zájmu zaznamenal například u produktů potřebných k výkonu online výuky a zaměstnání z domova. „Typicky šlo o notebooky, tablety a počítačové sestavy. U firemních zákazníků byl pak velký zájem o videokonferenční nástroje,“ vyjmenovává Konečný.
V letošním roce skupina dosáhla už tržeb ve výši jedné miliardy, což je oproti stejnému období v loňském roce nárůst o 40 procent. S rostoucími tržbami tak rostou i plány vedení skupiny. „Doteď jsme rostli potichu, ale nyní chceme vstoupit do první ligy českého maloobchodu s elektronikou,“ říká zakladatel, majitel a CEO skupiny Petr Syrůček. Navazuje tím na své předchozí podnikatelské zkušenosti s provozováním sítě franšízových prodejen O2 či distribucí elektroniky do regionu střední Evropy.
Syrůček dále oznámil, že Smarty v letošním roce expanduje do kamenných obchodů ve 30 obchodních centrech po celé zemi. „Připravujeme masivní vstup do retailu, díky kterému chceme pro zákazníky vytvořit komplexní omnichannel, tedy plnohodnotné spojení online a kamenných prodejen,“ uvedl. V současné době má Smarty jednu kamennou prodejnu v Praze a deset prodejen iWant po celé zemi.
Smarty rozšiřuje i svoji logistickou síť. „Otevřeli jsme výdejní místo na Zličíně, kde máme centrální sklad a které bylo a je všem našim zákazníkům k dispozici sedm dní v týdnu. Dnes k tomu budujeme na stejné adrese i novou logistickou centrálu a zákaznické centrum, které bude poskytovat veškerou péči, kterou zákazník od prémiového prodejce očekává,“ říká Rudolf Konečný.
Skupina Smarty byla založena v roce 2012, v prvním roce existence zaznamenala tržby 205 milionů. Od té doby každý rok roste o desítky procent, v roce 2019 zaznamenala obrat 1,9 miliardy korun, za rok 2020 už je to 2,3 miliardy. V letošním roce plánuje překonat hranici tří miliard.