Vodafone se inspiroval v USA, nabídne sdílené tarify

Vodafone

Vodafone Zdroj: Vodafone

S novinkou na českém operátorském trhu tarifních programů přichází Vodafone. Svým zákazníkům od 4. srpna nabídne možnost sestavení Společného tarifu na míru. V ceně jednoho paušálu bude moci volat až pět telefonních čísel, dohromady se podělí o zvolený objem volných minut i SMS. Vzájemně si pak ve své „minisíti“ mohou všichni volat i textovat neomezeně. Vlastní podobu sdílených tarifů dostanou i firemní zákazníci.

Vodafone se při tvorbě nových tarifů inspiroval ve Spojených státech a také u svých sesterských poboček v Řecku nebo Irsku, kde sdílené tarify patří k oblíbeným typům paušálního vztahu se zákazníkem.

Základem myšlenky je snížit náklady na komunikaci firmám nebo rodinám, kde nejsou pravidelné nebo vyvážené náklady na jednotlivých telefonních číslech. „Mnoho rodin kvůli kontrole nákladů pořizuje svým dětem předplacené karty. V rámci Společného tarifu na míru může nyní každý z rodiny včetně dětí s předplacenkami volat a posílat SMS za ceny výhodného rodinného tarifu,“ popisuje nabídku Stephanie Jackson, ředitelka marketingu pro nefiremní zákazníky Vodafonu.

Rodinný tarif firma nabízela před osmi lety, kdy vystupovala ještě pod obchodním názvem Oskar. Jeden účet pro rodiny nebo skupiny, ale bez možnosti variabilního nakupování volných minut a SMS, nabízí i konkurenti, například T-Mobile jej má od roku 2008.

Vodafone umožňuje zařadit do Společného tarifu na míru nejméně dvě a maximálně pět telefonních čísel. Účastnit se mohou jak paušální SIM karty, tak i předplacenky. Každé takto zařazené číslo zvyšuje cenu paušálu o 150 Kč. Společným minimem po sdílená čísla je potom balík 60 minut za 275 Kč, volné SMS nejsou povinné. Minimální cena Společného tarifu na míru pro dvě čísla je v tomto případě 575 Kč (2 × 150 Kč za dvě čísla + 275 Kč za minimální balík 60 volných minut).

Uvedený počet jednotek pro dané paušální pásmo je pouze zaváděcí a platí do konce října 2011. Poté může Vodafone ceny upravit. Vodafone připravil Sdílené tarify i pro firemní klientelu. Princip je stejný jako u tarifů pro rodiny, narůstá však minimální počet zúčastněných čísel, a to na pět.

MobilMania.cz.