Jakou roli hraje u vás zážitek v komunikaci se zákazníky? - anketa

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock

1. Jakou roli hraje u vás zážitek v komunikaci se zákazníky? A jak si měříte efektivitu takových aktivit? 2. Jaké nástroje, akce pro zákazníky jste připravili nebo chystáte do budoucna?

Libor Pospíšil, Europark Shopping Center, jednatel

1. Loajalita zákazníků je i pro nás samozřejmě velmi podstatná a proto ji průběžně nejen sledujeme, ale také aktivně podporujeme. Například už několik let pořádáme dvě hlavní marketingové události roku, za kterými se nám spolehlivě naši zákazníci – především rodiny s dětmi – vracejí. V prázdninových měsících je to minigolf a v zimě otevíráme uvnitř nákupního centra jako doposud jediní v Praze na dva měsíce bruslařskou ledovou plochu. Návštěvnost našich eventů sledujeme s pomocí kvalifikovaných výzkumů a anket, které mají jednoznačně pozitivní výstupy, např. minigolf si minulé léto zahrálo přes 12 tisíc hráčů, ledová plocha má návštěvnost přes 6 tisíc registrovaných návštěv. V roce 2010 jsme po rekonstrukci otevřeli nový tematický Pirátský dětský svět, který se svou jedinečností a tím, že je bezplatný těší oblibě zákazníků obchodního centra, především tedy jejich dětí. Zde také sledujeme návštěvnost, která je cca 300 dětí denně.

2. Z těch osvědčených, zaměřených především na děti, jsou to pravidelná bezplatná nedělní divadelní představení. Naše aktuální jarní akce, kterou letos chystáme už podruhé ve spolupráci s renomovaným vizážistou a stylistou Ivo Špesem, je určena především ženám – konkrétně celkové změně jejich zevnějšku. Mezi našimi zákaznicemi je o ni velký zájem. Finále se uskuteční 24. 3. 2012, celá akce je veřejná a je doplněna workshopy o zdraví, kráse a životním stylu pro všechny návštěvnice našeho obchodního centra.

Ondřej Neuman, Directalpine, obchodní ředitel

1. Silné sepětí se zážitkem je dáno už našimi produkty. Outdoorové oblečení. Je spojováno s přírodou, horami, partnerstvím na laně… Takže zážitkový marketing, neformální vztahy a komunikace jak s odběrateli, tak s uživateli našich produktů je přirozená a je nedílnou součástí naší práce. Upevňuje nutné formální vztahy, umožňuje lehčeji řešit problematické situace, problémy, získávat feedback. Měření - efektivitu jako takovou je pro nás obtížné objektivně hodnotit. Hodnotíme subjektivně. Pocitově.

2. Individuální outdoorové prezentační akce, v přírodě, v horách. Neformální komunikace prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Soutěže.

Čtěte také: Event marketing: konkurence na poli zážitků a emocí