Nova s Médeou založily vlastní sdružení a vyhlásily tendr na měření sledovanosti

Jan Andruško

Jan Andruško Zdroj: Tomas Zelezny

Televizní trh v Česku se připravuje na paralelní fungování dvou různých systémů sledovanosti. Nově založené Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), v němž hrají hlavní roli TV Nova a agentura Médea, totiž dnes vyhlásilo tendr na dodavatele těchto služeb. Přitom až do roku 2017 měla na základě vyhraného výběrového řízení Asociace televizních organizací (ATO) sledovanost měřit společnost Mediaresearch.

SPMS, které vzniklo minulý týden, dnes otisklo oznámení o výběrovém řízení na realizátora měření sledovanosti televize metodou TV metrů (PEM) v tištěných médiích, mimo jiné v deníku DNES a v Týdnu. Do výběrového řízení se mohou uchazeči hlásit do 30. června.

„Nebyla to Nova, kdo zapříčinil, že zde budou dvě měření vedle sebe,“ prohlásil dnes v rozhovoru pro týdeník Týden generální ředitel TV Nova Jan Andruško. Podle jeho slov měla Nova „zásadní výhrady právního charakteru zejména k procesu podávání jednotlivých nabídek v tendru, ke způsobu, jakým z něj byli vyřazeni jednotliví uchazeči až na společnost Mediaresearch a ke způsobu, jakým byl vyhlášen vítěz.“

SPMS podle dnes rozesílané tiskové zprávy vzniklo jako platforma otevřená všem hráčům na trhu televizní reklamy, včetně televizních médií, mediálních agentur a zadavatelů televizní reklamy. Do sedmičlenného představenstva sdružení byli jmenováni mimo jiné Jan Andruško i generální ředitel Médea Group Jaromír Soukup.

„Očekáváme, že se z nového sdružení postupem času stane reprezentativní platforma všech významných hráčů na televizním trhu, kteří se budou podílet na zajištění a kontrole kredibilního a zcela transparentního měření televizní sledovanosti v ČR,“ řekl v této souvislosti Andruško. TV Nova podle něj zatím zůstává i členem ATO.

O názorech ředitele TV Nova na televizní trh čtěte v rozhovoru zde:

„Transparentní měření sledovanosti je klíčovou podmínkou kvalitního plánovaní mediálních kampaní. Proto jsme se rozhodli postavit po boku lídra televizního trhu a pomoci založit SPMS,“ komentoval důvody vytvoření konkurenční asociace Jaromír Soukup.