SPMS, které vzniklo minulý týden, dnes otisklo oznámení o výběrovém řízení na realizátora měření sledovanosti televize metodou TV metrů (PEM) v tištěných médiích, mimo jiné v deníku DNES a v Týdnu. Do výběrového řízení se mohou uchazeči hlásit do 30. června.
„Nebyla to Nova, kdo zapříčinil, že zde budou dvě měření vedle sebe,“ prohlásil dnes v rozhovoru pro týdeník Týden generální ředitel TV Nova Jan Andruško. Podle jeho slov měla Nova „zásadní výhrady právního charakteru zejména k procesu podávání jednotlivých nabídek v tendru, ke způsobu, jakým z něj byli vyřazeni jednotliví uchazeči až na společnost Mediaresearch a ke způsobu, jakým byl vyhlášen vítěz.“
SPMS podle dnes rozesílané tiskové zprávy vzniklo jako platforma otevřená všem hráčům na trhu televizní reklamy, včetně televizních médií, mediálních agentur a zadavatelů televizní reklamy. Do sedmičlenného představenstva sdružení byli jmenováni mimo jiné Jan Andruško i generální ředitel Médea Group Jaromír Soukup.
„Očekáváme, že se z nového sdružení postupem času stane reprezentativní platforma všech významných hráčů na televizním trhu, kteří se budou podílet na zajištění a kontrole kredibilního a zcela transparentního měření televizní sledovanosti v ČR,“ řekl v této souvislosti Andruško. TV Nova podle něj zatím zůstává i členem ATO.
O názorech ředitele TV Nova na televizní trh čtěte v rozhovoru zde:
„Transparentní měření sledovanosti je klíčovou podmínkou kvalitního plánovaní mediálních kampaní. Proto jsme se rozhodli postavit po boku lídra televizního trhu a pomoci založit SPMS,“ komentoval důvody vytvoření konkurenční asociace Jaromír Soukup.