Pozor na superlativy, v reklamě spíš škodí

Obchodní řetězce budou více dbát na kvalitu potravin.

Obchodní řetězce budou více dbát na kvalitu potravin. Zdroj: Profimedia

Vyostření konkurenčního boje někdy svádí k nadužívání superlativů, což často snižuje efektivitu reklamní kampaně. Klíčem k úspěšnému marketingu je dnes spíš větší důraz na péči o zákazníky.

Poslední výzkumy agentury GfK v oblasti efektivity mediálních kampaní ukazují, že úspěšnost reklamy spočívá v její umírněnosti. Souvisí to se změnami na marketingovém trhu, kde se obchodníci snaží prodat své produkty téměř za každou cenu.

Reklamy, které obsahují titulek složený ze superlativů, mají o 35 až 40 procent nižší hodnocení ve výkonnostních parametrech než reklamy umírněné. Superlativy se dobře uplatňují pouze tam, kde je použití produktu spojené s okamžitými a intenzivními emocemi. Naopak reklamy obsahující přirozenou chválu produktu působí seriózně a vzbuzují důvěru.


„Marketing lze uklidnit nejen pomocí reklam, které budou u zákazníků vzbuzovat důvěru. Důležitá je i péče o stávající zákazníky, která by měla seriózním způsobem do reklamy pronikat,“ řekl generální ředitel GfK Czech & Slovakia Martin Mravec na konferenci Marketing Management 2012. Z průzkumů GfK totiž vyplývá, že 26 procent zákazníků přechází ke konkurenci z důvodu nevyhovujícího přístupu firmy. Dalšími důvody jsou cena (41 %), kvalita (22 %) a volba jiného produktu (15 %).