Výrobce žaloval spotřebitel Benjamin Careathers. Nápoj podle něj nedokáže povzbudit konzumenta více než káva, ačkoliv to Red Bull tvrdí. Podle serveru Consumerist.com se totiž prokázalo, že množství kofeinu v jedné plechovce energetického pití je méně než poloviční, než kolik obsahuje stejné množství kávy.
Careathersovi navíc vadilo, že Red Bull spojuje svůj nápoj se špičkovými sportovci. Údajně to spotřebitele mate a vede k mylnému závěru, že Red Bull povzbuzuje tělo a zlepšuje koncentraci.
Red Bull nabízí odškodnění
Red Bull nakonec přistoupil k mimosoudnímu vypořádání. Kdo prokáže, že v uplynulých dvanácti letech v USA zakoupil zmíněný energetický nápoj, může počítat s odškodněním ve výši deseti dolarů v hotovosti. Jako druhou variantu si poškozený může vybrat produktÿ Red Bullu za maximálně 15 dolarů. Společnost na zmíněné vyrovnání vyčlenila celkem 13 milionů dolarů.
Firma ve svém prohlášení s výrokem soudu souhlasila hlavně proto, aby tak předešla dalším průtahům a rostoucím výlohám na soudní řízení. Pochybení ale odmítá. „Společnost Red Bull trvá na tom, že v marketingových kampaních uvádí pravdivé informace,“ zaznělo v oficiálním stanovisku.
Baumgartnerův skok ze stratosféry, jak jste ho ještě neviděli