Po bitcoinu se Buffett pustil do Coca-Coly. Už to není tak výdělečný byznys jako dřív, tvrdí

Miliardář Warren Buffett

Miliardář Warren Buffett Zdroj: profimedia.cz

Coca-Cola (ilustrační foto)
2
Fotogalerie

Warren Buffett se domnívá, že změna spotřebitelského chování snižuje obchodní potenciál americké nápojářské společnosti Coca–Cola. Podobně je na tom podle něj i společnost Kraft Heinz.

Miliardář, obchodník s akciemi a filantrop Warren Buffett znovu předpovídá budoucnost – tradiční nealkoholický nápojář Coca-Cola a potravinový gigant Kraft Heinz prý mají ta nejlepší léta už za sebou. „Je to sice dobrý byznys, ale ne takový jako před deseti lety,“ řekl předseda a výkonný ředitel holdingové společnosti Berkshire Hathaway Buffett pro CNBC.

„Jsou tu dva důvody. Jedním je, že lidé dnes více než dřív experimentují s různými dietami. Je tu sice velká míra loajality, ale ne taková jako dřív,“ okomentoval miliardář, který je někdy přezdíván také jako Věštec z Omahy.

Druhým důvodem podle Buffetta je, že řetězce mají dnes ve Spojených státech silnější postavení než výrobci spotřebního zboží. Když se v roce 2009 jeden z největších velkoobchodů, americký Costco, rozhodl, že kvůli vysoké ceně přestane nabízet Coca-Colu, nápojářská firma to přežila.

„Pokud se ale dnes Costco rozhodne přestat nabízet více značek nápojů od Coca-Coly, může to firma pocítit více než obchodník,“ řekl Buffett.

Společnosti Coca-Cola a jeho konkurent Pepsi dlouhodobě čelí propadům prodejů svých slazených nápojů, přesto Coca-Cola minulý měsíc zveřejnila čtvrtletní zprávu zisku a tržeb, které předčily očekávání analytiků. Prodeje podle CNBC táhly zejména dietní Coca-Cola a nové značky.

Společnost Berkshire Hathaway pořádala v sobotu v Omaze výroční zasedání, kterého se kromě Buffetta a jeho dlouhodobého investičního partnera a místopředsedy společnosti Charlieho Mungera zúčastnily i tisíce návštěvníků. Buffet během zasedání znovu zopakoval i svůj skeptický pohled na bitcoin, který nevnímá jako investici, ale jako „jed pro krysy“.