Majitel Mattoni pohltí dalšího nápojáře

Továrna Knjaz Miloš v Aranđelovaci

Továrna Knjaz Miloš v Aranđelovaci Zdroj: Knjaz Miloš

Minerální voda Knjaz Miloš
Karlovarské minerální vody
Alessandro Pasquale, šéf společnosti Karlovarské minerální vody
Nápoje Knjaz Miloš
5
Fotogalerie

Přední středoevropský nápojář Karlovarské minerální vody rozšiřuje své aktivity na srbský trh. Kupuje místního výrobce nealkoholických nápojů Knjaz Miloš, který se řadí k největším v zemi. Vyplývá to z materiálu, který má deník E15 k dispozici.

Skupina Karlovarské minerální vody převezme výrobu i značky společnosti Knjaz Miloš, mezi které patří stejnojmenná minerální voda, dále minerální voda Aqua Viva, džusy Gusto, nealkoholické drinky ReMix a Golf nebo energetický nápoj Guarana. 

Prodej, který trval šest měsíců, ještě musí schválit antimonopolní úřady. Karlovarské minerální vody odhadují, že bude dokončen ještě letos. Výši transakce skupina na dotaz E15 odmítla sdělit. "Patří mezi nejdražší akvizice," přiznal pouze její šéf Alessandro Pasquale.

Skupina kupuje srbského nápojáře prostřednictvím společného podniku založeného s nápojářským gigantem PepsiCo. Tuzemská společnost však vlastní nadpoloviční většinu. "Před tím jsme nikdy neměli partnera. S PepsiCo ale máme zvláštní vztah," doplnil Pasquale s tím, že spolupráci "testuje".

Generální ředitel Karlovarských minerálních vod Pasquale akvizicí proniká na srbský trh, na kterém doteď společnost nepodnikala, a slibuje si od ní další růst. „Toto nové spojení poskytne možnost růstu nejen firmám, ale také našim zákazníkům a zaměstnancům,“ uvedl šéf skupiny, pod kterou patří například minerální voda Mattoni. 

Karlovarské minerální vody, které jsou největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě, v loňském roce převzaly pobočky PepsiCo v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Výši transakce nesdělila skupina ani tehdy. “Jedná se o důvěrný údaj. Bylo to hodně, to se nebojte,” řekl k akvizici Pasquale v rozhovoru pro E15

Kvůli podmínce Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže však musí skupina převést výrobu ledového čaje Dobrá voda do závodu Toma, výrobek přejmenovat na ledový čaj Toma a celý závod Toma připravit k prodeji. Karlovarským minerálním vodám loni vzrostly tržby meziročně o šest procent na 8,8 miliardy korun bez výsledků PepsiCo.