Mozzarella z laboratoře expanduje. Společnost Forno získala přes miliardu na další rozvoj

Mozzarella

Mozzarella Zdroj: iStock

Mozzarella
Mozzarella
3
Fotogalerie

Začínající společnost vyrábějící sýry mozzarella a ricotta bez krav získala rekordní finanční částku od investorů, kteří chtějí využít růstu trhu s ekologickými alternativami mléčných výrobků. Společnost Forno obdržela 50 milionů dolarů (1,1 miliardy korun), což je v Evropě rekordní částka pro potravinářský technologický podnik, uvedla agentura Bloomberg.

Firma peníze využije k rozšíření sortimentu o vyzrálé a zrající sýry, jako je čedar a švýcarský tvrdý sýr gruyère. Rozšíří si rovněž technologii přesné fermentace.

„Mluvíme o produktu, který musí jít na masový trh nebo se musí vyrábět ve velkém objemu, takže nyní pracujeme na rozšíření,“ uvedl spoluzakladatel a výkonný ředitel firmy Raffael Wohlgensinger. „Chceme rozšířit naše zaměření a skutečně ujistit, že jsme schopni pokrýt téměř všechny typy sýrů, které si dokážete představit.“

Investoři vkládají peníze do nové generace začínajících firem, které se snaží napodobit požitek z konzumace sýra bez toho, aby chov hospodářských zvířat měl dopad na globální oteplování. V posledních týdnech si peníze zajistila například americká společnost Miyoko's Creamery nebo švédská Stockeld Dreamery. Větší firmy, jako je třeba Oatly, pak vidí tuto oblast jako novou příležitost k rozšíření produktů.

Společnost Forno byla dříve známá jako Legendairy Foods GmbH. Jejím cílem je okopírovat u svých produktů stejnou chuť a strukturu, jakou mají skutečné sýry. Její technologie přesné fermentace využívá mikroby, které vytvářejí proteiny. Ty jsou pak základem sýrů.

„Naše produkty obsahují skutečné mléčné bílkoviny, nezískáváme je však od krav,“ uvedla spoluzakladatelka a vědecká ředitelka firmy Britta Winterbergová. „Získáváme je od našich mikroorganismů.“

Společnost se zaměřuje na trhy, kde může nejdříve získat schválení od regulačních úřadů. Patří mezi ně Singapur, následovat má Izrael, Blízký východ a nakonec Evropa. Protože výrobky nebudou obsahovat laktózu, budou atraktivní zvláště pro asijský trh, kde se častější objevuje nesnášenlivost na laktózu, dodal Wohlgensinger.