Pivařům se mění chutě. Světové pivovary to zkoušejí s konopím

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Velké pivovary, které se potýkají s nasycenými trhy a změnami chutí spotřebitelů, nyní sázejí na konopí. Největší hráči sektoru, jako je Anheuser-Busch InBev, Molson Coors a Corona reagovali na změny akvizicemi značek řemeslných piv. Právě to jim pomohlo udržet si úroveň tržeb a zisků, uvedla agentura AP.

Rozvoj tohoto segmentu se ale podle profesního sdružení od roku 2016 citelně zpomaluje. Přitom vedle starých problémů, jako je saturovaný trh a posun spotřebitelských trendů, může tento sektor čelit rovněž eskalujícím obchodním problémům a poklesu trhu.

Větší společnosti vidí východisko a potenciální motor růstu v konopí. Pivovar Anheuser-Busch v prosinci uvedl, že bude spolupracovat s producentem léčivého konopí Tilray na vývoji nealkoholických nápojů s obsahem konopí. Společnost Constellation Brands vloni zvýšila podíl v kanadském producentovi konopí Canopy Growth z devíti na 38 procent, zatímco Molson Coors drží 59 procent v dalším výrobci konopí HEXO, dříve známém jako Hydropothecary.

Společnost Constellation ve svém posledním konferenčním hovoru s investory uvedla, že konopí představuje jednu z nejvýznamnějších příležitostí globálního růstu v příštím desetiletí, "a upřímně řečeno náš život".

Nová strategie však není bez rizika. Akcie Constellation Brands nedávno zaznamenaly citelný pokles, což zřejmě souvisí právě s investicí do konopí. Vzhledem k právním překážkám, které je třeba vyřešit na klíčových trzích včetně Spojených států, jsou investoři k těmto plánům rezervovaní. Trh dá ale své mínění najevo možná už brzy: Molson Coors totiž své čtvrtletní výsledky hospodaření zveřejní 12. února, Anheuser-Bush pak 28. února.