Počítáme se zpomalením ekonomiky, přiznal šéf české pobočky Intersnacku
Jednička na českém trhu slaných pochutin Intersnack, která prodává značky Bohemia, Chio či Pom-Bär, očekává příští rok růst kolem sedmi procent. To je méně, než činí odhady pro letošní rok. “Ekonomika trochu zpomalí a částečně to ovlivní zákazníky ve spotřebě. Vliv může mít také zdražení z naší strany,” říká šéf české pobočky Intersnacku Pavel Šercl v rozhovoru s deníkem E15.
Jaké budou hospodářské výsledky za letošní rok, zopakujete úspěch z loňska? Za rok 2017 se vám podařilo zdvojnásobit zisk na 64 milionů před zdaněním.
V tržbách počítáme s nárůstem mezi sedmi až devíti procenty. Co se týká profitu, tak těžko říct. Bude těžké zopakovat ten loňský výsledek, ale zisku určitě dosáhneme.
Cenotvorba je teď v brambůrkách a chipsech úplně jiná, než byla v minulých letech. Museli jsme reagovat na agresivní cenovou politiku Lay’s (značka patřící pod společnost PepsiCo - pozn. red.).
Co tím myslíte?
Když brambůrky Lay's začínaly, byly na stejné cenové úrovni. Pak došlo k výraznému snížení a my jsme se té cenové politice rozhodli vyrovnat na úroveň Lay's.
Jak vnímáte spojení majitele této značky a vašeho hlavního konkurenta PepsiCo se skupinou Karlovarské minerální vody?
Ta firma bude větší a silnější. Myslím, že Karlovarským minerálním vodám to pomůže, protože jim chyběl kolový nápoj. Jaký to bude mít dopad na konkurenční boj, se dá v tuto chvíli těžko říct. Může dojít k tomu, že politika (PepsiCo - pozn. red.) bude ještě agresivnější, nebo naopak ne.
Máte z toho obavy?
Přiznám se, že krátkodobé obavy z toho nemám, dlouhodobé ano. Když se dvě firmy spojují, vždycky tam je ze začátku nějaké tření, takže my se budeme snažit toho tření využít.
Zmiňoval jste, že příští rok nepočítáte s takovým růstem jako letos, můžete tu informaci rozvést?
Myslím, že ekonomika trochu zpomalí a částečně to ovlivní zákazníky ve spotřebě. Vliv může mít také zdražení z naší strany. (Výrobce zdraží sortiment od příštího roku o pět až sedm procent. - pozn. red. Více ZDE.) Ale myslím si, že kategorie slaných pochutin obecně poroste.
Jaké jsou tedy odhady na příští rok?
V našich plánech počítáme s růstem kolem sedmi procent.
Neubírají vám zákazníky takzvané zdravé trendy poslední let?
Překvapivě neubírají. Nicméně je to kategorie, která nás zajímá a v jiných zemích v ní hraje Intersnack důležitou roli. V druhé polovině příštího roku představíme novinku z této oblasti.