Provozovatel KFC se dotahuje na McDonald’s, rozšiřuje síť i do menších měst

KFC

KFC Zdroj: profimedia.cz

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ilustrační foto
4
Fotogalerie

Polský podnik AmRest, pod který spadají značky KFC, Burger King, Pizza Hut a Starbucks, snižuje náskok jedničky českého trhu McDonald’s. Zatímco řetězci McDonald’s stouply loni tržby o dvanáct procent, AmRest přidal 22 procent, když utržil 4,4 miliardy korun. Rozdíl ročních tržeb mezi oběma provozovateli rychlého občerstvení nyní činí zhruba 1,4 miliardy korun.

AmRestu loni vzrostl také hrubý provozní zisk, a to o 29 procent na 909 milionů korun. Čistý zisk neuvedl, stejně jako McDonald’s. Vyplývá to z materiálu, který má deník E15 k dispozici.

Prezident KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík si výsledky pochvaluje. „Značkám z portfolia AmRestu se daří expandovat. Dlouhodobou vizí skupiny je stát se jedničkou českého trhu,“ uvedl. Růst připisuje také otevírání poboček v menších městech, jako jsou třeba Uherské Hradiště nebo Benešov. AmRest loni zvýšil počet poboček všech restaurací na 162 z předloňských 133. McDonald’s přidal jen tři a má tak 99 podniků.

McDonald’s spatřuje svou konkurenční výhodu v poskytovaných službách. „Nabízíme množství produktů i služeb, které nejsou u konkurence běžné,“ uvedla PR ředitelka společnosti pro Česko a Slovensko Zuzana Svobodová. „Příkladem mohou být kavárny McCafé, ve kterých přímo v restauracích servírujeme kávu a zákusky na porcelánové nádobí nebo snídaňová nabídka připravovaná z čerstvých českých vajec z chovu na podestýlce,“ doplnila Svobodová.

Skupina AmRest považuje za jisté riziko pro svůj byznys nízké platy v Česku, Polsku a v Maďarsku. „Existuje tak riziko odlivu kvalifikovaných pracovníků a tím riziko v zajišťování služeb nejvyšší kvality. Bude nutné postupně zvyšovat mzdové sazby,“ upozorňuje ve svém materiálu. Podle HR manažerky AmRestu Jany Halíček vzrostly českým pracovníkům meziročně platy o deset procent.

Dalším významným hráčem v rychlém občerstvení na českém trhu je například společnost Crocodille ČR, která kromě byznysu balených baget provozuje také řetězec restaurací Bageterie Boulevard. V roce 2017 utržila 1,1 miliardy korun při ztrátě necelého jednoho milionu korun. Novější data nejsou k dispozici.

Rozdělení podílů českého trhu podniků s rychlým občerstvením nelze přesně zjistit, nesleduje je Asociace hotelů a restaurací ani Česká asociace franchisingu.

E15