Výrobce minerálních vod Mattoni a Magnesia zdvojnásobil zisk

Minerální voda Magnesia

Minerální voda Magnesia Zdroj: profimedia.cz

Minerální voda Magnesia
Alessandro Pasquale, šéf společnosti Karlovarské minerální vody
Alessandro Pasquale, šéf společnosti Karlovarské minerální vody
Alessandro Pasquale, šéf společnosti Karlovarské minerální vody
5
Fotogalerie

Společnosti Karlovarské minerální vody ze skupiny Mattoni 1873 se předloni dařilo. Výrobci minerálních vod Mattoni či Magnesia stoupl zisk meziročně o 110 procent na 442 milionů korun. Vzrostly také tržby, a to o čtrnáct procent na více než čtyři miliardy korun.

Generální ředitel skupiny Mattoni 1873 Alessandro Pasquale připisuje růst především teplému počasí. „Hospodářské výsledky celého odvětví výrazně ovlivnil klimatický průběh roku. Bylo proto důležité optimálně rozvrhnout výrobní a logistické kapacity,“ vysvětluje ve výroční zprávě firmy.

„Společnost udržela pozice na trhu, na kterém se konkurenční boj značně vyostřil,“ dodává. Skupina podle výroční zprávy očekávala dynamický rozvoj trhu a posílení exportu zejména na Slovensko také v loňském roce. Výsledky však ještě nezveřejnila.

Předloni se dařilo i celé skupině, která vyváží nealkoholické nápoje do dvou desítek zemí. Tržby zvýšila meziročně o šest procent na 8,8 miliardy korun. Hrubý získ stoupl o 21 procent.

Největší distributor nealkoholických nápojů ve střední Evropě posílil předloni převzetím české, slovenské a maďarské části nápojáře PepsiCo. Do výsledků za rok 2018 ale ještě není zahrnuto. Tuzemský Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil transakci pod podmínkou prodeje výrobce balených vod Toma. Jeho převzetí oznámila konkurenční firma Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni v srpnu.

Významným konkurentem Mattoni 1873 v Česku je skupina Kofola. Ta koncem loňského roku oznámila koupi stoprocentních podílů ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka.