Autobazary AAA Auto uzavřely kontrakt v Rusku

AAA Auto

AAA Auto Zdroj: Martin Pinkas/Euro

Prodejce ojetých vozů našel další cestu, jak vydělávat peníze. Do ciziny prodává nástroj na analýzu dat za miliony korun ročně.

Z velkých českých prodejců ojetých automobilů se stávají stále více technologické firmy, samotný prodej ojetin začíná být už jen částí jejich byznysu. Největší tuzemský autobazar AAA Auto jen letos investoval do vlastní inovační laboratoře AuresLab pět milionů eur. Přináší to první reálné výsledky.

„Uzavřeli jsme kontrakt s ruskou firmou Trans Tech Servis, což je největší prodejce ojetin v Tatarstánu, kterému dodáváme náš produkt na analýzu dat,“ potvrdil deníku E15 šéf AuresLabu Stanislav Gálik. Za základní balíček, který pomáhá obchodníkovi například zvýšit prodeje nebo zjednodušuje ocenění vykupovaných vozů, platí TTS měsíčně zhruba čtvrt milionu korun.

„Systém využíváme v testovacím provozu, nicméně jsme s ním velmi spokojeni,” potvrdil deníku E15 Maxim Krivoshey z firmy TTS. Ta zaměstnává kolem sedmi tisíc lidí, což je zhruba trojnásobek zaměstnanců AAA Auto. Datový nástroj od AuresLabu jen za první týden pomohl TTS vykoupit o dvě stovky automobilů více, než bylo běžné dříve. Kontrakt je zatím uzavřen na dvanáct měsíců s automatickým prodloužením dohody. Za jeden rok by tak z Tatarstánu do Prahy mohly přitéct více než tři miliony korun.

AuresLab kromě toho vyjednává s firmou Inch Cape – dalším prodejcem v Rusku, který operuje hlavně v Moskvě a Petrohradě. „Věřím, že smlouvu uzavřeme na začátku podzimu,“ dodává Gálik s tím, že kompletní balíček stojí zhruba čtyřicet tisíc eur, tedy přes milion korun měsíčně.

Kupcem ale nemají být primárně autobazary, datovou analytiku mohou využít i klasičtí dealeři aut. Pro rok 2019 firma věří, že prodej datové analytiky vygeneruje desítky milionů korun. Už nyní jedná například s prodejci v Japonsku, JAR či Velké Británii s tím, že AAA produkt kvůli konkurenčnímu boji záměrně směrují mimo Česko a kontinentální Evropu. „Firma nemá zájem, aby kdokoli v regionu posiloval svou pozici díky jejímu know-how,“ myslí si odborník na automobilový trh, který nechtěl být jmenován.

Autobazary se moderním technologiím, třeba jen masovému užívání smartphonů, snaží přizpůsobit už nějakou dobu. „Díky mobilním aplikacím si mohou kupující prověřit vozidlo, získat reference o modelu i obchodníkovi či si spočítat náklady na provoz. Pouze s tradičním modelem prodeje bez inovací si už autobazary nevystačí,“ uvedl předseda Asociace prodejců použitých automobilů Petr Přikryl.