Jawa si podmanila indický trh, výroba ale nestačí poptávce | E15.cz

Jawa si podmanila indický trh, výroba ale nestačí poptávce

Ondřej Pavlůsek - Auto.cz

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Ukázkou velkého úspěchu je návrat tradiční české značky Jawa na indický trh. Tamní zájem o motocykly překonal očekávání, výrobce ale nestačí pokrývat poptávku.

Jawa se na indický trh vrátila prostřednictvím koncernu Mahindra Group, resp. jeho dceřiné společnosti Classic Legends stojící za novými modely. Tyto motocykly pak jménem i svým vzhledem odkazují na stroje navržené v padesátých letech dvacátého století v tehdejším Československu.

Společnost Classic Legends pod značkou Jawa představila v polovině října roku 2018 rovnou trojici modelů. V případě prvních dvou, v podobě modelů Jawa 300 a Jawa Forty Two byl zahájen příjem objednávek prakticky ihned, zatímco v souvislosti s modelem Jawa Perak bylo uvedeno, že vstoupí na trh později.

Zájem o nové stroje ze strany indických zákazníků předčil všechna očekávání a společnost Classic Legends již 24. prosince 2018 oficiálně oznámila, že o půlnoci 25. prosince 2018 uzavře příjem on-line rezervací na modely Jawa 300 a Jawa Forty Two. Zároveň s tímto oznámením bylo potvrzeno, že prakticky neustále rozrůstá počet oficiálních prodejců a servisních míst v celé Indii.

Současně s enormním růstem zájmu o nové motocykly značky Jawa mezi indickými zákazníky roste počet jejich oficiálních prodejních míst. Na konci března bylo v 77 různých městech po celé Indii celkem 95 oficiálních prodejců. Podle posledních zpráv pak k 15. dubnu letošního roku bylo již 100 prodejců značky Jawa a jejich počet stále nemá být konečný.


Celý článek najdete na webu auto.cz >>>


Autor: Ondřej Pavlůsek - Auto.cz

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah