Koh-i-noor loni zdvojnásobil zisk | E15.cz

Koh-i-noor loni zdvojnásobil zisk, výroba pro automobilky ale spadla až o čtvrtinu

Závod Koh-i-noor v Českých Budějovicích
Závod Koh-i-noor v Českých Budějovicích
• 
ZDROJ: E15 Michael Tomeš

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Firma Koh-i-noor Hardtmuth, která vyrábí školní a kancelářské potřeby, měla loni tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží 712,1 milionu korun. Meziročně stouply o čtyři procenta. Provozní zisk téměř zdvojnásobila na 88,7 milionu. Zisk po zdanění vzrostl o 118 procent na 64,5 milionu. Čistý zisk byl o 3,5 milionu vyšší než v posledním předcovidovém roce 2019, vyplývá z výroční zprávy firmy.

„Rok 2021 byl ve znamení pokračující celosvětové pandemie a s ní spojenými omezeními. Díky dlouhodobě budované distribuční síti odběratelů ve více než 80 zemích všech kontinentů jsme udrželi svou pozici na světovém trhu,“ uvedla firma ve výroční zprávě. Čistý obrat společnosti se sídlem v Českých Budějovicích stoupl loni o tři procenta na 756,6 milionu korun. Výnosy v Česku měla loni firma 276,4 milionu, v zahraničí 480,2 milionu. Průměrný přepočtený počet zaměstnanců byl loni v prosinci 534, meziročně o šest nižší.

Ředitel Koh-i-noor holdingu Vlastislav Bříza již dříve podnikovému magazínu řekl, že na výrobu a prodej tužek dolehlo dlouhodobé uzavření škol a prodejen. „U nás jde o stovku firemních obchodů a na 300 prodavaček, které zůstaly doma. Odliv zahraničních turistů ze země zase znamenal výpadek 40 milionů korun tržeb, zvláště za umělecký sortiment. Vůbec lze říct, že omezený přístup na trhy více než 80 zemí byl hodně bolestivý. Sice se postupně situace stabilizovala, poptávka opět naplnila výrobní kapacitu tužkárny, ale svět před a po covidu už je prostě jiný,“ řekl Bříza.

V roce 2021 se mimořádně dařilo leteckému byznysu holdingu, zejména díky rostoucímu zájmu o privátní lety během pandemie. Naopak výroba pro automotive se propadla o 20 až 25 procent, dodal Bříza.

Koh-i-noor Hardtmuth je nejznámější společností holdingu Koh-i-noor. Historie společnosti sahá do roku 1790. Firma vyrábí několik tisíc produktů, vyváží do víc než 80 zemí. Jde o českou rodinnou firmu, jejímž generálním ředitelem je Vlastislav Bříza. Závody má i v Městci Králové, v Broumově či v Milevsku. Většina produkce jsou české výrobky, s výjimkou popisovačů vyráběných v Bulharsku. V Česku má téměř sto vlastních prodejen.

Do skupiny Koh-i-noor holding s téměř 2300 zaměstnanci patří firmy ze zdravotnictví, energetiky, spotřebního průmyslu, strojírenství a hotely. V roce 2020 vykázal holding konsolidované tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží 3,24 miliardy korun. Meziročně byly nižší o 10,4 procenta. Konsolidovaný zisk po zdanění klesl téměř o polovinu na 112,8 milionu korun. Asi 75 procent tržeb měl předloni holding v Česku. Loňské konsolidované výsledky skupina zatím nezveřejnila.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newslettery