Prodej Volkswagenu v dubnu po více než čtyřech letech klesl

Věž plná Volkswagenů ve Wolfsburgu

Věž plná Volkswagenů ve Wolfsburgu Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Sdu7cb via Flickr

Automobilovému koncernu Volkswagen v dubnu klesl odbyt o 1,3 procenta na 853.200 vozů. Snížil se tak poprvé za nejméně čtyři a půl roku, hlavně kvůli zpomalení v Číně a poklesu v Latinské Americe. Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a vlastní celkem 12 značek, včetně české značky Škoda.

Agentura Reuters uvedla, že podle záznamů automobilky se prodej skupiny nesnížil nejméně od prosince 2010. K dubnovému poklesu nejvíce přispěla hlavní značka VW, která má na celkovém prodeji podíl kolem 60 procent a která tento týden oznámila, že její dubnový prodej se snížil o 4,8 procenta.

Ředitel prodeje automobilky Christian Klingler v prohlášení uvedl, že Volkswagenu se dařilo v západní Evropě a Severní Americe. S problémy se však automobilka potýká v Jižní Americe a ve východní Evropě, zvláště kvůli vývoji na ruském trhu.

Volkswagen oznámil, že za první čtyři měsíce letošního roku mu odbyt aut v Brazílii klesl o 26,7 procenta na 200.400 vozů. V Číně se zvýšil jen o 0,2 procenta na 1,19 milionu.

Škoda rostla

Součástí koncernu Volkswagen jsou kromě VW a české Škody Auto dále Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini. Škoda tento týden uvedla, že její dodávky zákazníkům v dubnu vzrostly o 2,8 procenta.

Volkswagen se nejpozději do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Loni koncern zvýšil prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu vozů, a poprvé tak překonal desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu loni ale zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.