Průmyslová výroba v Česku klesá nejvýrazněji z celé Evropské unie

Výroba ve Škoda Auto

Výroba ve Škoda Auto Zdroj: CTK

Automobilka Škoda Auto 4. září v Mladé Boleslavi otevřela nové centrum pro vývoj a testování agregátů za 45 milionů eur (zhruba 1,2 miliardy korun). V centru vzniklo 21 nových zkušebních stanic pro testování motorů a komponentů.
Volkswagen, Škoda Auto, Rusko
Továrna na osobní automobily Škoda. Na snímku kompletování karosérií, interiérů a podvozků
Škoda Auto investuje do závodu v Kvasinách 13 miliard
Škoda Auto
6 Fotogalerie
ČTK

Průmyslová výroba v Evropské unii v červenci pokračovala v poklesu, jeho meziměsíční tempo ale zpomalilo na 0,3 procenta z červnových 0,6 procenta. Nejvýraznější pokles produkce v rámci EU zaznamenala Česká republika, a to o 9,8 procenta. Podle dřívější zprávy Českého statistického úřadu k tomu přispělo čerpání celozávodní dovolené ve významných podnicích.

Analytik společnosti Cyrrus Lukáš Kovanda řekl, že na skutečné hodnocení dynamiky průmyslu je třeba počkat, až budou známa data za září, ideálně ale i za říjen.

"Nicméně je zřejmé, že český průmysl momentálně funguje na hranici svých možností. Na trhu práce už není kde brát, což vytváří stále zásadnější bariéru dalšímu růstu. Zpomalení dynamiky průmyslu tedy bude zřejmě patrné i v podzimních měsících," dodal.

Za červencovým poklesem průmyslové výroby v EU stála zejména nižší produkce energetického sektoru. V samotné eurozóně ale průmyslová výroba vzrostla o 0,1 procenta po červnovém propadu o 0,6 procenta. K oživení v eurozóně přispěla zejména produkce kapitálového zboží a zboží dlouhodobé spotřeby.

Meziměsíční růst průmyslu v eurozóně byl v souladu s očekáváním analytiků, kterých se dotazovala agentura Reuters. V meziročním srovnání výroba vzrostla o 3,2 procenta, zatímco analytici její růst odhadovali na 3,4 procenta.

Produkce kapitálového zboží v eurozóně se v červenci proti předchozímu měsíci zvýšila o 0,8 procenta, což potvrzuje příznivou náladu v podnikatelském sektoru. Výroba zboží dlouhodobé spotřeby stoupla o 0,7 procenta, neboť firmy očekávají vyšší poptávku spotřebitelů po dražším zboží.