Škoda Auto dodala v prvním čtvrtletí o čtvrtinu méně vozů. Kvůli koronaviru jí klesly tržby i zisk

Poslední směna v mladoboleslavském závodě Škody Auto před odstávkou proběhla 18. března

Poslední směna v mladoboleslavském závodě Škody Auto před odstávkou proběhla 18. března Zdroj: ČTK

Výroba v závodě Škoda Auto
Výroba v závodě Škoda Auto
Výroba v závodě Škoda Auto
Výroba v závodě Škoda Auto
.
7
Fotogalerie

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala za první čtvrtletí letošního roku zákazníkům na celém světě 232 900 vozů, téměř o čtvrtinu méně aut než ve stejném období loni. Důvodem je podle firmy především pandemie koronaviru. Klesl i provozní zisk a tržby. Provozní zisk společnosti se snížil o 25 procent na 307 milionů eur (asi 8,3 miliardy korun).

Tržby se firmě v prvním čtvrtletí klesly oproti minulému roku o 1,4 procenta na 4,85 miliardy aur (téměř 131 miliard korun).

„Škoda Auto zaznamenala v uplynulých letech rekordní výsledky, díky kterým v současné době ještě stále disponuje dostatečnou likviditou, což nám pomáhá v této mimořádně obtížné situaci. Jaký dopad bude mít pandemie koronaviru Covid-19 v příštích měsících na celosvětový prodej vozů, nedokáže dnes nikdo přesně odhadnout. Jedno je však jasné: zastavením výroby jsme ve Škoda Auto ztratili více než 100 tisíc vozů,“ řekl předseda představenstva Bernhard Maier.

Firma se podle něj drží svých střednědobých a dlouhodobých plánů, nyní ale potřebuje státní stimuly pro celou ekonomiku, aby byla dlouhodobě zajištěna pracovní místa.

Škoda Auto podle člena představenstva Klause-Dietera Schürmanna přijala rozsáhlá opatření pro krátkodobé efektivní snížení nákladů a výdajů. „S ohledem na další finanční rizika a dopady pandemie Covid-19 musíme postupovat obezřetně. Největší zátěž plynoucí z aktuální krize očekáváme ve druhém čtvrtletí s následným postupným zotavením ve třetím a možným návratem na loňskou úroveň ve čtvrtém čtvrtletí,“ řekl Schürmann.

Automobilka Škoda obnovila v pondělí minulý týden výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené koronavirem trvala téměř šest týdnů.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Firma loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut a má téměř 39 tisíc zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 tisíc lidí. Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu, kde se její podíl blíží 40 procentům.