Staropramen v Česku převezme distribuci piva Corona

Smíchovský pivovar bude pivo s tradicí sahající do roku 1925 prodávat nejen v Česku, ale i na Slovensku, potvrdil mluvčí pivovaru Pavel Barvík. „Značka Corona Extra doplnila naše dosavadní portfolio mezinárodních prémiových značek Stella Artois, Hoegaarden a Leffe,“ uvedl Barvík.
Snaha o převzetí distribuce byla logická. Začlenění Corony do portfolia Staropramenu totiž navazuje na jeho dosavadní spolupráci se světovou jedničkou AB InBev. Pod ní patří nejen značky Stella Artois, Hoegaarden a Leffe, ale AB InBev je propojen i s výrobcem Corony, mexickou skupinou Modelo.
Co se týče odhadu ekonomického přínosu, pro Staropramen jako firmu s ročními tržbami čtyři miliardy korun a výstavem 3,14 milionu hektolitrů bude vítaný, i když ne až tak výrazný. Češi jsou patrioti tuzemského piva a prodeje zahraniční značky, jako je Corona, dosahují podle odhadů spíše jen tisíců hektolitrů ročně. Při ceně Corony v obchodech kolem čtyřiceti až padesáti korun tak tržby za mexické pivo mohou dosahovat řádů desítek milionů.
Cílem Staropramenu bude nyní prodeje zvýšit a rozšířit do dalších obchodů a restaurací. Výhodou také je, že se sítí Corony Extra v Česku získá Staropramen i restaurace, kam nyní své značky nedodává.