V kolínské TPCA se mění vedení. Končí šéf, který stál u samých začátků automobilky

Kenta Koide

Kenta Koide Zdroj: tpca

TPCA
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. Působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou Toyotou.
Záruka práce. Továrna TPCA v Ovčárech na předměstí Kolína je největším zaměstnavatelemv širokém okolí. Zaměstnává tři tisíce lidí. Další tisícovku živí její dodavatelé.
Poptávka po malých autech v Evropě klesá, tak oficiálně zdůvodnila automobilka TPCA plánované omezení výroby.
TPCA
14
Fotogalerie

V čele kolínské automobilky Toyota Peugeot Citroen Automobile TPCA na konci roku skončí dosavadní prezident Kenta Koide. Od ledna ho nahradí Koreatsu Aoki, který je v současnosti prezident Toyota Motor Manufactoring France. Jedná se o plánovanou personální změnu.

V roce 2005 byl Koide součástí týmu manažerů, který odstartoval výrobu vozů v TPCA v Kolíně. Působil zde až do roku 2007, zastával funkci generálního ředitele pro administrativu. Do Česka se poté opět vrátil v roce 2013 jako šéf TPCA.

Koide v rámci svého působení na pozici prezidenta TPCA provedl v roce 2014 automobilku změnou modelů k druhé generaci malých aut, které se v Kolíně vyrábějí. Konkrétně jde o Toyotu Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1.

"Strávil jsem zde nádherné roky se spoustou velmi schopných a pracovitých lidí. Kolín a Praha zůstanou mým druhým domovem," řekl Koide.

Kenta Koide se narodil v roce 1959. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Nagoji. Do společnosti Toyota Motor Corporation nastoupil krátce po studiích v roce 1983. Svou kariéru začínal v oddělení lidských zdrojů. Na začátku 90. let přešel do divize, která má na starosti převádění nejnovějších poznatků z vývoje do sériové výroby automobilů.

TPCA je společným podnikem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën. Ve společnosti pracuje 2800 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice. Automobilka vyrábí malé vozy značky Peugeot, Citroën a Toyota. Kapacita závodu je 330.000 vozů ročně, což je strop, kterého závod dosáhl v roce 2009.