Většina nových dieslových aut nesplňuje emisní normy, ukázala analýza
Velká většina nových dieselových aut ve skutečném provozu nesplňuje emisní normy. Ze 75 vozů, která nechala testovat nevládní organizace Deutsche Umwelthilfe, je dodržely jen čtyři.
O výsledcích testů informuje deník Bild v den, kdy o budoucnosti dieselových aut a cestách ke snížení jejich emisí budou jednat zástupci německé vlády a automobilového průmyslu.
Nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, které produkovalo 1422 miligramů oxidů dusíku na kilometr a normu Euro 6, která počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, tak překročilo téměř osmnáctkrát. Mezi největší znečišťovatele patřily i modely Volvo S90 4D, Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d.
"Seznam ukazuje, že hraniční hodnoty dramaticky překračují i nové modely. To není možné přijmout," nechal se slyšet Axel Friedrich, který testy vedl.
K podobným výsledkům došly dříve i testy německých úřadů, které ukázaly, že dieselové vozy splňující nejvyšší normu Euro 6 vyprodukují ve skutečném provozu v průměru 507 miligramů oxidů dusíku na kilometr. Podle současných právních předpisů však auta nemusí normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.
V provozu při aktuálním testu dokázaly dokázaly požadované hodnoty dodržet jen modely Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.
O budoucnosti naftových aut se v Německu v posledních týdnech diskutuje stále intenzivněji. Příčinou je mimo jiné to, že ve zhruba 30 německých městech se nedaří snižovat míru znečištění ovzduší, a hlasitě se proto hovoří o možných zákazech jízdy starších dieselových vozů.