Finep postaví nové byty a kanceláře u stanice metra Opatov. Investice spolkne pět miliard
Obchody, restaurace, kavárny, více než 400 nových bytů, 30 tisíc metrů čtverečních kanceláří, obchody a také nové náměstí. Tak bude v budoucnu vypadat současný brownfield v těsném sousedství stanice metra Opatov. Investici ve výši pěti miliard korun si mezi sebe rozdělí společnost Finep a dosavadní vlastník Reflecta Development, který pozemky ovládal přes firmu Starochodovská.
Součástí projektu nazvaného Nový Opatov, který bude financován z vlastních zdrojů a prostřednictvím bankovních úvěrů, je revitalizace výstupu z metra a jeho bezbariérovost. "Stavět by se mohlo už příští rok," řekl generální ředitel společnosti Finep Tomáš Pardubický.
Podobu nové čtvrti určila územní studie vypracovaná na zakázku Magistrátu hlavního města Prahy. "Díky tomu očekáváme, že další povolovací řízení může být rychlejší," dodal Pardubický.
Dotčené území se bude měnit postupně ve třech až čtyřech etapách. Získání územního rozhodnutí očekává develeper v prvním pololetí letošního roku. Autorem podoby projektu je Studio acht v čele s architektem Václavem Hlaváčkem.
Původně projekt zahrnoval jen kanceláře. „Chtěli jsme však projekt doplnit ještě o bytovou funkci, proto jsme oslovili Finep,“ sdělil Jakub Sklenka, šéf společnosti Reflecta Development.
Územní studie řešící území u metra Opatov vznikala ve spolupráci s Prahou 11. Do její přípravy se zapojovali i místní obyvatelé. Studie díky tomu počítá s větší plochou zeleně a vodních ploch. Stejně tak se ve studii na žádost městské části projevily další prvky významné pro boj s klimatickými změnami.
„Studie je zaměřena na rekultivaci dnes již nevyužívaného a zanedbaného brownfieldu. Při její tvorbě byl důraz kladen na současnou strategii rozvoje Prahy a vychází proto, mimo jiné, z konceptu města krátkých vzdáleností,“ uvedl místostarosta Prahy 11 Martin Sedeke (ODS).
Pro městskou část byla rovněž zásadní prostupnost lokality. „Velmi pečlivě jsme se zabývali také dopadem rozvoje území na dopravu, proto studie obsahuje změny v úpravě křižovatek a vedení dopravy v území,“ dodal Sedeke. Mezi další požadavky Prahy 11 patřil vyvážený způsob využití území.