Obří sklad Daimleru může být nakonec jinde než v Česku

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: shutterstock

Sklad Daimler v Úžici na vizualizaci.
Proti záměru Daimleru se bouřili okolní obce organizované ve sdružení Koridor D8 nazvaného podle blízké dálnice.
V Úžici u Prahy se měly skladovat díly Daimleru pro celý svět. (ilustrační foto)
4
Fotogalerie

Po rozhodnutí ministerstva životního prostředí nevyjmout pozemky pro stavbu velkého skladu automobilky Daimler ze zemědělského půdního fondu řeší německý koncern, co dál. Nevylučuje, že obří centrum s náhradními díly pro celý svět může nakonec vyrůst i v jiné zemi. Tuzemský sklad měl být poblíž dálnice D8 v Úžici u Prahy.

„Vynětí půdy ze zemědělského půdního fondu je podmínkou pro udělení stavebního povolení. Rozhodnutí ministerstva povede k značnému zpoždění projektu. Zvažujeme nyní alternativy. Stále máme zájem na vybudování skladu v nějaké lokalitě, a to včetně České republiky,“ sdělil mluvčí tuzemské části Daimleru Jan Kuhn. Konkrétní možné lokality v zahraničí nekomentoval. Podle informací serveru E15.cz bylo původně ve hře Polsko.  

„MŽP vydalo na konci dubna k žádosti o vynětí půdy ze zemědělského půdního fondu nesouhlasné závazné stanovisko. Vynětí tak rozsáhlé plochy ze zemědělského půdního fondu a její zastavění by znamenalo nevratnou devastaci a ztrátu produkčních, ale i mimoprodukčních funkcí půdy. Navíc by realizací záměru došlo k narušení hydrologického režimu území,“ řekla mluvčí ministerstva životního prostředí Petra Roubíčková.

Záměry obdobného charakteru mají být podle resortu umisťovány především na již degradovaných půdách. „S ohledem na probíhající změnu klimatu a na nutnost se na ní adaptovat, není pro takový zábor zemědělské půdy opodstatnění,“ dodala Roubíčková z MŽP.

Proti záměru Daimleru se bouřily okolní obce organizované ve sdružení Koridor D8 nazvaného podle blízké dálnice. Rozhodnutí ministerstva přivítaly.

Sklad měl mít 229 tisíc metrů čtverečních. Byl by tak suverénně největší logistickou nemovitostí v České republice. Práci tam mělo najít 900 lidí. Provoz skladu mělo denně v obou směrech zajišťovat 310 kamionů, 100 dodávek a 1100 osobních vozů.