Penta je o krok blíže rozšíření Letiště Vodochody, hotovo může být za sedm let

Letiště Vodochody

Letiště Vodochody Zdroj: ctk

Letiště Vodochody
Tak má vypadat letiště Vodochody.
Letiště a továrna Aero Vodochody leží nedaleko Prahy v Odolené Vodě.
Vizualizace letiště Vodochody
Letiště Vodochody spolu s přilehlou továrnou Aero
7
Fotogalerie

Letiště Vodochody nedaleko Prahy má od ministerstva životního prostředí (MŽP) platný posudek vlivu na životní prostředí. Je tak blíž rozšíření, může žádat o územní rozhodnutí. Pokud by přípravy pokračovaly ideálně, mohlo by rozšíření být hotové za sedm let, řekl mluvčí investiční skupiny Penta Ivo Mravinac, která je investorem projektu. 

Rozhodnutí potvrdilo i ministerstvo. Některé okolní obce s rozšířením letiště nesouhlasí a bojují proti němu. Obávají se například nadměrného hluku a dopadu na podzemní vody.

"Jsme stále v první polovině nekonečného maratonu, protože máme veledůležitou EIA, ale před sebou územní řízení a stavební povolení," uvedl Mravinac.

MŽP vydalo ověřovací stanovisko, kterým potvrdilo původní pozitivní stanovisko EIA k záměru z roku 2013. "Ověřovací stanovisko je jedním z nezbytných podkladů pro oznamovatele, aby mohl zahájit povolovací řízení," řekla za ministerstvo Dominika Pospíšilová.

Ministerstvo v květnu zastavilo u posudku přezkumné řízení a byla potvrzena platnost stanoviska z roku 2013, ale ještě ověřovalo, zda splňuje požadavky novely zákona z roku 2015. Ověření mělo být podle původních informací hotové do letošních prázdnin.

Ministerstvo v květnu zastavilo u posudku přezkumné řízení a byla potvrzena platnost stanoviska z roku 2013, ale ještě ověřovalo, jestli splňuje požadavky novely zákona z roku 2015, což dnes potvrdilo. Ověření mělo být podle původních informací hotové do letošních prázdnin.

"Stanovisko EIA z roku 2013 je tak platné a spolu s dnes vydaným ověřením použitelné jako jeden z nezbytných podkladů pro povolovací řízení, ve kterých se teprve bude fakticky rozhodovat o povolení záměru, jako je například územní řízení, stavební řízení a další," doplnila Pospíšilová.

Kladný posudek z roku 2013 obsahoval přes 120 podmínek, které investor musí splnit. Šlo například o dostavbu přivaděče na dálnici D8. Kvůli stížnostem starostů okolních obcí, kteří podali 40 podnětů, ho ministerstvo prověřovalo a v roce 2014 zrušilo. Splnění podmínek je zapracované v podkladech pro územní řízení.