Součástí velkého projektu Penty kolem Masarykova nádraží bude i střešní nadchod, zřídí jej SŽDC

Nová čtvrť Central Business District, kterou u Masarykova nádraží v Praze připravuje skupina Penta. Autorkou návrhu je světově proslulá architektka Zaha Hadid.

Nová čtvrť Central Business District, kterou u Masarykova nádraží v Praze připravuje skupina Penta. Autorkou návrhu je světově proslulá architektka Zaha Hadid. Zdroj: Penta

Pohled na Masarykovo nádraží ze strany hlavního vchodu
Nad Masarykovým nádražím vyroste střešní nadchod
Nová čtvrť Central Business District, kterou u Masarykova nádraží v Praze připravuje skupina Penta. Autorkou návrhu je světově proslulá architektka Zaha Hadid.
Pozemky u Masarykova nádraží v Praze, na kterých vyroste developerský projekt Penty.
Pozemky u Masarykova nádraží v Praze, na kterých vyroste developerský projekt Penty.
11
Fotogalerie

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat nad pražským Masarykovým nádražím zastřešení s vestibulem, kterým si budou moci lidé zkrátit cestu centrem Prahy. Původně se počítalo s podchodem pod kolejemi. Celkové investiční náklady na modernizaci stanice se pohybují okolo 1,66 miliardy korun.

SŽDC nyní zadala přípravu záměru projektu a aktualizaci dokumentace modernizace a dostavby stanice. Po schválení záměru projektu může být dokončena dokumentace pro územní řízení. Vypsat zakázku plánuje SŽDC v průběhu srpna.

Předpokládaná doba zpracování dokumentace je 18 měsíců, územní rozhodnutí tak lze čekat v polovině roku 2019. Podle serveru Lidovky.cz by se v ideálním případě mohlo začít stavět v roce 2022.

Střecha propojí jednotlivá nástupiště a zároveň ulice Na Florenci, Hybernskou a Opletalovu. Návrh východního vestibulu, zastřešujícího platformy nad nástupišti, vychází z varianty podkladové studie zastřešení nádraží, tzv. Vlaštovky, kterou zpracovaly společnosti Sudop Praha a Jakub Cigler Architekti.

Zadaná dokumentace bude řešit uspořádání vestibulu na Masarykově nádraží, tedy počty a umístění eskalátorů, schodišť či výtahů. Zabývat se bude dále umístěním orientačního a informačního systému, prostor pro odbavení cestujících, čekáren a mobiliáře. Dále bude řešit funkci pěšího propojení okolních ulic.

Území Masarykova nádraží je jedinečnou lokalitou v centru Prahy, která je zapojena do městské struktury a navíc je díky železničnímu spojení v přímém kontaktu s dalšími pražskými i mimopražskými územími. "Návrh studie respektuje a využívá unikátnost lokality. Vyzdvihuje výhodnost zachování vlakové obsluhy centra města a zajištění bezbariérového propojení dnes de facto izolovaných čtvrtí Prahy, Josefova, Nového Města, Karlína a dolního Žižkova," uvedla primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová.

Video. Podívejte se, jak Penta promění okolí Masarykova nádraží:

Video placeholde
Nad Masarykovým nádražím vyroste střešní nadchod • Penta