Investiční skupina Penta totiž plánuje, že zánovní odbavovací terminál i s pozemkem od holdingu ČSAD Praha koupí a halu zdemoluje. Na vizualizacích komplexu kolem Masarykova nádraží z dílny světoznámé architektonické kanceláře letos zesnulé architektky Zahy Hadid již budova není.
“Buď umělci dostali totálně volnou ruku, nebo nevím, co to má znamenat,” reagoval šéf ČSAD Praha Pavel Vráblík.
Podívejte se na vizulizace projektu u Masarykova nádraží:
Developer ovšem navrhuje, že postaví terminál pro cestující o kousek vedle a zcela nově. „Navrhované řešení nové odbavovací haly, se kterou Penta v projektu počítá, by v daném místě například zajistilo ideální prostupnost mezi Prahou 1 a Prahou 8,“ sdělil mluvčí Penty Ivo Mravinac.
Stávající moderní halu postavil před sedmi lety autobusový holding podle projektu brněnského architektonického studia Hrůša & spol. Za sedmdesát milionů korun majitel vybudoval stavbu s dvaceti pokladnami, řadou obchodů a dalšími službami. Prostory v historické budově již nevyhovovaly. Současně ČSAD Praha Holding nechal v provozu i starou budovu, přestože na její celkovou rekonstrukci neměl peníze.
Developeři z Penty říkají, že jsou s autobusovým holdingem v kontaktu. Jeho zástupci reagují, že jim kdysi na stole sice nabídka od Penty přišla, ale s nyní nikým nejednají a prodávat nechtějí. “Nechápu, jak někdo může může namalovat projekt na cizím. Žádná jednání neprobíhají,” dodal generální ředitel podniku.
Spolumajitel Penty Marek Dospiva při představení projektu nazvaného Central Business District uvedl, že koupě pozemku od ČSAD Praha by sice byla fajn, ale výstavbu komplexu jako takového to neohrozí. Maximálně prý bude menší o jednu budovu.
Více o projektu Penty na výstavbu kolem Masarykova nádraží čtěte ve středečním vydání deníku E15.