Český analytický start-up Smartlook nabral přes osmdesát milionů korun

Tým start-upu Smartlook s Petrem Janošíkem, zakladatelem Smartlooku (druhý zprava).

Tým start-upu Smartlook s Petrem Janošíkem, zakladatelem Smartlooku (druhý zprava). Zdroj: Smartlook

Smartlook klientům umožňuje porozumět chování zákazníků prostřednictvím nahrávek návštěv a sledování jednotlivých událostí na webu.
Mezi klienty Smartlooku jsou společnosti jako Miele, Komerční banka, Alza, O2 či Seznam.
3
Fotogalerie

Brněnské společnosti Smartlook, která analyzuje chování uživatelů webů a mobilních aplikací, se podařilo získat další kapitál pro svůj rozvoj. Jeho výše činí 3,1 milionu eur, přes 81 milionů korun. Vedoucím investorem se stal nizozemský fond Airbridge Equity Partners, ke kterému se přidali stávající investoři Novira Capital a Reflex Capital. 

Získané peníze poslouží k rozšíření produktů a posílení pozice firmy ve Spojených státech, na které už teď připadá zhruba třetina zisku společnosti. „Od investice si slibujeme další růst a otevření dveří do nového investičního kola, které bychom chtěli uspořádat právě v USA,“ říká zakladatel a šéf Smartlooku Petr Janošík.

Smartlook umožňuje klientům porozumět chování zákazníků prostřednictvím nahrávání návštěv a jednotlivých událostí na webu. Událostmi mohou být návštěva stránky, kliknutí na tlačítko nebo použití nějaké funkce. Jeho zákazníci každý měsíc analyzují přes půl miliardy nahrávek pocházejících od Brazílie přes Spojené arabské emiráty až po USA. 

Start-up loni utržil 36 milionů korun a pro letošek počítá se 62 miliony. Z toho připadá 41 procent na Evropu a dalších 29 na americký trh, který chce firma ještě posílit. Výhledově počítá s tím, že přidá prediktivní analytické funkce a bude investovat do marketingu, obchodního a zákaznického oddělení. 

Analytiku od brněnského start-upu využívají společnosti, jako jsou Alza, Komerční banka, Miele, O2 či Seznam. Každý měsíc přes něj projde více než půl miliardy nahrávek. Firmu založil Petr Janošík v roce 2016.