Blizzard rozzlobil zákazníky i investory, pokračování herní legendy Diablo zklamalo | E15.cz

Blizzard rozzlobil zákazníky i investory, pokračování herní legendy Diablo zklamalo

Marek Schwarzmann

Akcie jednoho z nejvýznamnějších vývojářů videoher, společnosti Activision Blizzard, prodělaly v průběhu pondělního obchodování na americké burze takřka sedmiprocentní propad k hodnotě 64,34 dolaru. Tržní ocenění firmy se v průběhu pár hodin propadlo o tři miliardy dolarů na 49,05 miliardy. Investoři tak zareagovali na kontroverze, které vyvolalo negativní přijetí mobilní hry Diablo: Immortal představené v průběhu víkendového festivalu BlizzCon 2018 v Kalifornském Anaheimu.

Fanoušci herní franšízové legendy Diablo totiž čekali představení „plnokrevného“ dílu počítačové hry. Blizzard je však nejenže zklamal uvedením výhradně mobilního Diablo: Immortal, ale také navíc neunesl jejich následnou kritiku, na dalších panelech věnovaných Diablu se jim vysmíval a dokonce se jal mazat negativní komentáře na internetových fórech. „Vy snad nemáte mobily?“ provokoval developer Wyatt Cheng. Bučení více než desítky tisíc lidí v sále Anaheimské arény mu bylo odpovědí. Přešlapů však firma udělala více.

Blizzard totiž vývoj mobilního Diabla poprvé ve své historii přenechal externímu vývojáři, čínské firmě NetEase. S tou sice už deset let částečně spolupracuje, její mobilní herní tituly jsou ovšem pověstné silnou závislostí na mikrotransakcích, repetitivnímu scénáři a pay2win strategii – tedy pokud se chce hráč ve hře někam propracovat, potřebuje k tomu dokoupit za reálné peníze efektivnější herní předměty a vylepšení. A fanoušci se, zatím po právu, obávají, že stejné mechanismy budou i v novém mobilním Diablu. Firma ani nemá v plánu hru jakkoliv přivést na počítače. Blizzard tak překročil hned dvě ze svých nepsaných pravidel: „po svém“ vyvíjet počítačové hry.

Úspěch herního westernu zastiňuje i největší filmové trháky

Herní studio se totiž proslavilo svojí politikou „vylepšování toho, co už funguje“. Její Warcraft se tak v devadesátých letech stal kopií dříve vydané strategie Duna, multiplayerová střílečka Overwatch nahradila Team Fortress 2 a Hartstone se zase inspiroval u karetní Magic: The Gathering. Jedinou z velkých a víceméně originálních franšíz v širokém portfoliu developera tak představovalo Diablo. „Hráči u Blizzardu už přes šest let čekají na „next big thing“. A stále se nedočkali,“ konstatoval v komentáři jeden z herních redaktorů webu Polygon s odkazem na rok 2012, kdy vyšel poslední, třetí díl Diabla.

„Měli jsme příležitost udělat skvělou mobilní hru, tak jsme se jí chopili. Všichni jsme hráči a rádi hrajeme, proč nezkusit hrát i na mobilu,“ hajil poté Cheng jeden z důvodů vývoje mobilního Diabla. „Blizzard s NetEase spolupracuje téměř 10 let, na hrách jako WoW, HotS, Overwatch a Heartsone, aby je přiblížila čínskému trhu. Byla jen otázka času, kdy bude Diablo následovat,“ dodal herní web Czechgamer. Trailer propagující hru na videoserveru YouTube mezitím za čtyři dny od svého vydání stihl nasbírat přes 440 tisíc dislikes a stal se jedním z nejvíce nelíbících se videí z hlediska poměru likes/dislikes na této platformě. 

E-sporty jsou v USA u miléniálů už stejně populární jako hokej, říká šéf týmu eSuba
Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!