Albatros Media koupila nakladatelství Panteon a s ním i lukrativní licenci na Stoletého staříka

Detail přebalu knihy Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel

Detail přebalu knihy Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel Zdroj: Panteon

Skupina Albatros Media, největší česká nakladatelská skupina, koupila nakladatelství Panteon. To je českým čtenářům známé díky bestsellerům Švéda Jonase Jonassona, především jeho knihy Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel. Licence na vydávání Jonassonových titulů je hlavním důvodem akvizice. Pokračování bestselleru s názvem Stojednaletý stařík, který se vrátil, aby zachránil svět vydá Panteon v únoru 2019 již jako člen skupiny Albatros Media.

Akvizice Panteonu přinese skupině Albatros Media zvýšení konsolidovaného ročního obratu na přibližně miliardu korun. Panteon se stává šestnáctým nakladatelstvím skupiny Albatros Media, uvedla mluvčí skupiny Veronika Sonnková. Naposledy do portfolia AM přibylo letos v březnu nakladatelství Vyšehrad. Převzetí Panteonu je třináctou akvizicí skupiny. Její cenu skupina nezveřejnila.

Skupina Albatros Media dosáhla v loňském roce konsolidovaných tržeb přibližně 900 milionů korun. Její produkce pokrývá více než 17 procent nakladatelského trhu v ČR, každoročně uvede na trh více než 2000 nových knih. Objemem produkce i obratem je podle výroční zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů na druhém místě společnost Euromedia Group. V roce 2016 měla celkové tržby 764 milionů korun. Společnost EMG nyní vlastní 11 nakladatelství včetně nedávno uvedené značky Kalibr zaměřené na vydávání detektivek, thrillerů nebo severského krimi.

„Dlouhodobě se snažíme posílit pozici našeho nakladatelského domu v segmentu fiction literatury pro dospělé čtenáře, v němž chceme nadále vydávat kvalitní tituly a oblíbené autory. S tímto záměrem nám nyní pomůže nakladatelství Panteon. Mezi oblíbené i kvalitní příběhy bezpochyby patří skvělé knihy od Jonase Jonassona a já jsem velmi rád, že tento věhlasný autor nyní bude své bestsellery v ČR vydávat v rámci skupiny Albatros Media,“ uvedl Václav Kadlec, generální ředitel skupiny.

První román Jonassona Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel, vyšel v Česku v roce 2012 a ihned opanoval žebříčky prodejnosti knih. Dosud se v Česku prodalo více než 150 tisíc výtisků tohoto titulu, kniha byla přeložena do více než 40 jazyků a v roce 2013 se dočkal i filmového zpracování. Následovaly další knihy Analfabetka, která uměla počítat a Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel).

Vedle 16 samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, ComputerPress, BizBooks, Edika, Management Press, B4U Publishing, Fragment, Egmont, Kniha Zlín, Vyšehrad a Panteon) vlastní Albatros Media také stoprocentní podíl v distributorech elektronických knih eReading.cz a Palmknihy a vydává knihy též v rámci partnerského projektu Edice České televize.