Facebook poprvé podstatně změnil svůj novinkový kanál News Feed

Největší světová internetová sociální síť Facebook dnes poprvé podstatně změnila svůj novinkový kanál News Feed, který uživatelům poskytuje přísun novinek od "přátel" nebo ze zvolených webových stránek. Jeden z nejviditelnějších prvků Facebooku bude vizuálně bohatší a zaměřený na mobilní přístroje.

News Feed bude nyní rozdělen do několika oddělených kategorií například pro fotografie nebo hudbu a bude vypadat stejně na stolních počítačích i mobilních zařízeních. Uživatelé budou mít také více možnosti kontroly nad typem věcí, které se na jejich účtech budou objevovat.

News Feed by se měl po změnách podobat digitálním novinám plným informací, fotografií, videa a hudby, řekl šéf Facebooku Mark Zuckerberg. Změny kanálu News Feed, jehož podoba zůstala od zavedení v roce 2006 v zásadě nezměněna, mají udržet uživatele aktivní a posílit i jejich vzájemnou komunikaci. Hlavním strategickým cílem firmy je ale přitáhnout více reklamy, uvedla agentura Reuters.

Stále se měnící proud komentářů, fotografií a videí je první věcí, kterou uživatelé po přihlášení k síti uvidí. Je to jeden ze tří pilířů sítě vedle uživatelských profilů a vyhledávání.

Zuckerberg se o potřebě změnit News Feed zmínil letos v lednu, kdy společnost předvedla „grafové vyhledávání“, díky němuž budou moci uživatelé prohledávat obsah sdílený jejich kontakty v síti. Sociální síť má kolem miliardy uživatelů, mezi kterými je zhruba bilion vazeb.

Facebook soutěží s expandujícím Googlem

Facebook se snaží o inovace, aby posílil tržby v soutěži s expandujícím internetovým gigantem Google, a zvýšil si tím hodnotu na burze. Na ni firma vstoupila loni v květnu při počáteční ceně akcie 38 dolarů. Kurz Facebooku se ale začal ihned výrazně propadat a tento týden se pohybuje kolem 27 dolarů. Dnes jeho kurz vzrostl o dvě procenta na 28 dolarů.

Poslední změnu v News Feed Facebook udělala v září 2011, kdy firma zavedla přímo do přísunu novinek reklamu. To ale vyvolalo stížnosti od řady uživatelů, kteří si přáli zachovat nenarušený proud osobně důležitých novinek. To ukázalo, jak obtížné je sladit důraz na zvyšování příjmů z reklamy s cílem udržet a rozšířit řady uživatelů.

Facebook vznikl v roce 2004 a postupně se stal světovým fenoménem. Jeho tržby ve čtvrtém čtvrtletí stouply meziročně o 40 procent na 1,60 miliardy dolarů a z tržeb za reklamu v částce 1,33 miliardy dolarů téměř čtvrtina připadla na mobilní reklamu.