House of Dragon je nejúspěšnější premiéra v historii HBO. Platforma se ale topí v potížích

Dramatický návrat do Západozemí zrozeného v knihách George R. R. Martina. Targaryeni, Rod Draka, začínají svůj boj o Železný trůn i přízeň diváků.

Dramatický návrat do Západozemí zrozeného v knihách George R. R. Martina. Targaryeni, Rod Draka, začínají svůj boj o Železný trůn i přízeň diváků. Zdroj: HBO

Dramatický návrat do Západozemí zrozeného v knihách George R. R. Martina. Targaryeni, Rod Draka, začínají svůj boj o Železný trůn i přízeň diváků.
Dramatický návrat do Západozemí zrozeného v knihách George R. R. Martina. Targaryeni, Rod Draka, začínají svůj boj o Železný trůn i přízeň diváků.
Dramatický návrat do Západozemí zrozeného v knihách George R. R. Martina. Targaryeni, Rod Draka, začínají svůj boj o Železný trůn i přízeň diváků.
Dramatický návrat do Západozemí zrozeného v knihách George R. R. Martina. Targaryeni, Rod Draka, začínají svůj boj o Železný trůn i přízeň diváků.
Dramatický návrat do Západozemí zrozeného v knihách George R. R. Martina. Targaryeni, Rod Draka, začínají svůj boj o Železný trůn i přízeň diváků.
35
Fotogalerie

Záchvěv naděje na lepší časy. I tak by se dala popsat premiéra seriálu Rod draka z dílny HBO, který navazuje na kultovní Hru o trůny. Platforma v posledních měsících prochází složitým vývojem, po spojení mateřské společnosti WarnerBros s konkurencí Discovery panovaly v novém konglomerátu zmatky. Ani premiéra dlouho očekávaného titulu se neobešla bez komplikací. 

Na kabelové televizi HBO a streamovací platformě HBO Max sledovalo první díl Rodu draka téměř deset milionů lidí. Pro srovnání, poslední díl Hry o trůny sledovalo na klasickém HBO třináct milionů lidí a v součtu se streamovací službou to bylo devatenáct milionů diváků.

House of the Dragon (Trailer)

Video placeholde
House of the Dragon (Trailer) • HBO Max

„Bylo neuvěřitelné vidět miliony fanoušků Hry o trůny, jak se včera vrátily na Westeros (kontinent, kde se odehrává děj seriálu – pozn. red.),“ uvedl šéf obsahu HBO Casey Bloys. 

Vedení HBO na úspěch seriálu hodně spoléhalo, o čemž svědčí i marketingový rozpočet. Ještě před uvedením na televizních obrazovkách a streamovací platformě vložilo HBO do propagace přes sto milionů dolarů, zhruba 2,5 miliardy korun. „Jen ve Spojených státech se nám podařilo zasáhnout téměř 130 milionů lidí,“ uvedl v interním e-mailu šéf mateřské společnosti Warner Bros. Discovery David Zaslav. 

Ani úspěch se ovšem u HBO neobejde bez komplikací. Během premiéry tisíce uživatelů hlásily, že servery streamovací platformy jsou nedostupné. Podle vyjádření společnosti to však bylo jen pár tisíc uživatelů, kteří využívají zařízení Fire TV. 

Úspěch nového seriálu by tak mohl znamenat naději na konec mizerie, kterou streamovací platforma v posledních měsících zažívá. Nedávno například mateřská společnost Warner Bros. Discovery oznámila, že film Batgirl, za který utratila kolem devadesáti milionů dolarů, nakonec nevydá. Podobně dopadl animovaný film Scoob 2. 

HBO Max si podle posledních informací předplácí 76 milionů diváků. Vedení společnosti obdobně jako konkurence v posledních týdnech hovoří o větším rozvoji levnějších typů předplatného, které ovšem budou financovány pomocí reklam. HBO Max se v následujících letech propojí se službou Discovery, která taktéž patří pod společnost Warner Bros. Discovery. Dohromady mají 92 milionů předplatitelů.

Srovnání streamovacích služeb v ČR >>>