NYT: Volkswagen stlačil náklady na baterie elektroaut pod hranici, kde měly být až za pět let

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 Zdroj: Reuters

Nové logo Volkswagenu
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
6
Fotogalerie

Magická hranice byla údajně pokořena. Německý automobilový koncern pro své nové elektromobily prý nakupuje baterie, které stojí méně než sto eur za kilowatthodinu. Pro list The New York Times to uvedl jeden z manažerů německé značky. Volkswagen informaci zatím oficiálně nepotvrdil.

Stodolarová hranice má předznamenat dobu, kdy budou elektromobily konkurenceschopné vůči vozům s běžným fosilním palivem. Analytici dosud očekávali, že cena baterií se na tuto úroveň dostane zhruba za pět let. Pro rozvoj elektromobility jsou přitom baterie zásadní – jsou totiž nejdražší částí elektrických aut, a mají proto stěžejní vliv na výrobní náklady.

Za lídra na trhu s bateriemi do aut byla dosud považována kalifornská značka Tesla, pro kterou v továrně Gigafactory vyrábí baterie Panasonic. Šéf Tesly Elon Musk loni v létě uvedl, že magické hranice dosáhne do konce roku 2020. Tento rok pak řekl, že baterie, které v továrně Gigafactory vyrábí, jsou nejlevnější ve svém segmentu. Nespecifikoval však jejich cenu.

Volkswagen tento týden představil svůj první vůz nové řady ID. Model ID.3, který je vyvinutý na speciální koncernové platformě pro elektromobily, by se na trh měl dostat v polovině příštího roku a stát by měl maximálně 30 tisíc eur, tedy asi 770 tisíc korun. Dojezd vozu je, v závislosti na použité baterii, až 550 kilometrů.

Prohlédněte si fotogalerii: