Technologičtí giganti podporují kampaň proti vydavatelům

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Google, Facebook a další velké technologické firmy platí kampaň namířenou proti vydavatelům. Brání se proti nové směrnici Evropské unie, která by novinářům poskytla větší autorskou ochranu.

Hlavními „postavami“ kampaně jsou sdružení CCIA, C4C a Open Media. Všechny lobbistické a mediální výstupy jsou pak koordinovány PR agenturou N-Square.eu, mezi jejíž zákazníky se mimo jiné počítá i Google. Šéfka N-Square Caroline De Cock pak přímo řídí lobbisty a aktivisty asociace C4C.

Největší z asociací je CCIA (Computers and Communication Industry Association). Ta sdružuje mimo jiné Amazon, Facebook, Netflix, Uber a další. Tato asociace je registrována i v bruselském seznamu lobbistů, sídlo má ve Washingtonu. V čele evropské pobočky stojí Maud Saquetová, která má pod sebou údajně tři zaměstnance a roční rozpočet kolem 500 tisíc eur. Registr lobbistů ukazuje, že CCIA je jedním z klientů výše zmíněné agentury N-Square.

Samotná CCIA tvrdí, že její klienti mají roční obrat zhruba 200 miliard eur, jenže takového obratu téměř dosahuje jen samotný Amazon. Ve skutečnosti tak toto číslo bude mnohem vyšší. „Zavedení autorských práv pro vydavatele a filtry na nahrávání obsahu poškodí evropské občany,“ uvedla CCIA po nedávném hlasování ve výboru Evropského parlamentu, kde důležitá směrnice nakonec prošla včetně klíčových pasáží. CCIA se na první pohled „pere“ za evropské občany, ale už například nepřipomíná, že žádný z velkých technologických gigantů v Evropě neplatí daně.

C4C je pro změnu mnohem menší asociace, tedy alespoň na papíře. Podle lobbistického rejstříku má C4C jen jednoho zaměstnance a rozpočet 50 až 100 tisíc eur. Jediným zaměstnancem této na první pohled skromné agentury je šéfka výše zmíněné PR agentury N-Square Caroline De Cock.

Celý článek čtěte na Info.cz >>>