Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily
Tržby agentur, které se zabývají výzkumem trhu a veřejného mínění, loni pokračovaly v růstu. Meziročně stouply o sedm procent a dosáhly 2,645 miliardy korun. Růst hlásily zejména největší agentury na trhu. Zadavatelé měli zájem především o analýzu sociálních médií a mobilní průzkumy. Oznámilo to dnes Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR). Tržby agentur rostou nepřetržitě od roku 2012.
Největší výzkumnou agenturou byla loni společnost Kantar Insight s tržbami 500 až 520 milionů korun. Předloni její agentury Kantar Millward Brown a Kantar TNS CZ obsadily třetí a páté místo. Na druhé příčce byla loni předloňská jednička Ipsos s tržbami 380 až 400 milionů korun, třetí příčku obsadila ACNielsen. Pětice největších agentur, kterou doplňují ještě GfK Czech a Nielsen Admosphere, loni vykázala devítiprocentní růst tržeb.
V Česku byl loni mezi agenturami a zadavateli největší zájem o analýzu sociálních médií (80 procent) a mobilní průzkumy (76 procent). Dvě třetiny zadavatelů se zajímaly také o big data analytiku a oční kameru, tři pětiny měly zájem o online komunity a textovou analýzu.
SIMAR je neziskové sdružení předních agentur výzkumu trhu a veřejného mínění působících v České republice. V každoročním šetření sdružení oslovilo přes 45 subjektů, které mají výzkum trhu jako hlavní činnost. Odpovědělo 19 firem, jejichž obrat se loni na celkovém trhu podílel 59 procenty. Odhad za celkový trh SIMAR dopočítalo podle veřejných výstupů z Obchodního rejstříku.