Za zprávy nedostanete ani cent, vzkazuje Facebook australským médiím

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg Zdroj: Reuters

Facebook odmítá platit vydavatelům  za odkazy na zpravodajské weby.
Facebook odmítá platit vydavatelům  za odkazy na zpravodajské weby.
Šéf Facebooku Mark Zuckerberg
Facebook odmítá platit vydavatelům  za odkazy na zpravodajské weby.
5
Fotogalerie

Boj velkých korporací s mediálními domy se nevyhnul ani Austrálii. Tamní regulátor chystá nařízení, které by Facebooku a Googlu přikazovalo platit za odkazy na zpravodajské články. Sociální síť uvedla, že zprávy místo placení raději přestane zobrazovat.

Australský úřad ACCC, který dohlíží na trh, právě vytváří nová pravidla pro fungování technologických společností. Reaguje tak na koronavirovou krizi, jež postihla či ještě postihne většinu odvětví.

Vlády ve světě se ostatně snaží dostat peníze mezi místní firmy a jedno z řešení, alespoň v Austrálii, má být přinutit Google a Facebook platit za odkazy na zpravodajské weby. Informoval o tom Business Insider.

Facebook a další by tedy měli platit vydavatelům, že ve svých službách zobrazují odkazy na články z webu. To se ale sociální síti samozřejmě nelíbí s tím, že na zpravodajský obsah připadá jen nízké procento toho, co uživatelé vidí. Navíc uvedla, že když by v Austrálii přestala zobrazovat veškeré zpravodajství, v počtech jejích uživatelů i příjmech by nastaly jen zanedbatelné změny.

Facebook tak jasně dal najevo, že odmítá být v pozici soukromé firmy, která zachraňuje mediální sféru. Dodává, že není vhodné, a ani udržitelné očekávat, že dvě privátní firmy, tedy Facebook a Google, jsou přímo zodpovědné za řešení problémů, kterým čelí australská média.

Pokračování článku najdete na webu Živě.cz >>>