Trendy: Místo hambergerů salát. Jídelníček mladé generace se mění, přizpůsobit se musí i fastfoody

McDonald salát

McDonald salát Zdroj: Aha! – Martin Přibyl

McDonald
McDonald
3
Fotogalerie

Největší řetězce s rychlým občerstvením mění nabídku. Nové generaci strávníků musejí nabízet zdravější jídlo.

Je zřejmé, že klasickým, pěkně tučným a nezdravým jídlům konzumovaným z červených táců rychlého občerstvení pomalu zvoní umíráček. Oblíbený koncept, který do Česka v devadesátých letech přivezli „zápaďáci“, se v posledních letech mění před očima. Spotřebitelé se o kvalitu i skladbu své potravy zajímají daleko více než například před dvaceti lety.

Neomezený přístup k internetu dostal do záře reflektorů dříve téměř neznámé druhy potravin. Lidé chtějí jíst, pít a vůbec žít zdravě. A značkoví výrobci si to dobře uvědomují.

Zatímco provozovny McDonald’s a KFC v Česku stále nezejí prázdnotou a své příznivce si v tuzemské populaci jistě nacházejí, obě firmy už ve vzdálených zemích uvažují, jak se na špici fastfoodového pelotonu udržet i za deset, dvacet nebo třicet let. A obě nejspíš přišly na podobné řešení.

McDonald’s Next, koncept „nové generace“, představil americký řetězec již začátkem loňského roku, kdy otevřel první restauraci tohoto typu v Hongkongu. Nový formát vnáší do tradičního prostředí přeplněného grilovaným hovězím salátový bar s čerstvými ingrediencemi a quinoou místo smažených hranolků.

Nejnovějším překvapením je ale následnictví kuřecího krále colonela Sanderse. KFC totiž letos otevřelo první prodejnu formátu K Pro zaměřeného na zdravou výživu, a to v čínském městě Chang-čou.

K Pro se zcela odpoutal od tradičního konceptu KFC. Interiér přípomíná spíše kavárnu a také logo s tradiční zkratkou KFC je tentokrát vyvedeno v trendové zelenobílé kombinaci. Největší změna však nastala v nabídce. Nové KFC menu sestává z panini, čerstvého salátu a ovocné šťávy. Možná že se tak KFC jednou bude muset přejmenovat. Bude z něj Kentucky Fresh Salad.