Blamáž nekončí: Praha nemá plán dopravních opatření po otevření Blanky | E15.cz

Blamáž nekončí: Praha nemá plán dopravních opatření po otevření Blanky

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vedení hlavního města Prahy zatím nemá plán dopravních opatření, která budou navazovat na otevření tunelového komplexu Blanka plánovaného na letošní září. Hotový není ani jejich harmonogram, který nyní připravuje pracovní komise, řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Tunel Blanka, který měl být otevřen již před lety, přivede desítky tisíc aut do dalších míst v Praze, největší obavy z nárůstu dopravy mají obyvatelé Holešoviček.

O dopravních opatřeních, která by měla navázat na šestikilometrový tunel, se v Praze mluví už několik let. Zatím ale vždy zůstalo u plánů a studií, žádná z politických reprezentací nic konkrétního nezrealizovala. „Musíme vyhodnotit všechny varianty. Po předchůdcích nám totiž nezůstal žádný plán,“ řekl Dolínek.

Chystá se jednání s Prahou 1 a Prahou 2 ohledně dopravních omezení kolem Vltavy. Téměř s jistotou lze podle Dolínka hovořit o opatřeních na magistrále. Projektanti navíc pracují na variantě zahloubení Povltavské ulice. „Bude sice těžké přesvědčit kolegy ke stavbě dalšího tunelu, ale po technické stránce asi jiná varianta nebude možná,“ doplnil náměstek.

Musíme vyhodnotit všechny varianty. Po předchůdcích nám totiž nezůstal žádný plán

Tunelový komplex Blanka, který jako součást vnitřního okruhu Prahy vyjde na zhruba 37 miliard korun, provází po celou dobu stavby řada komplikací. Prodražil se o několik miliard a jeho otevření Praha opakovaně odložila.

Naposledy se o víkendu v médiích objevila informace o nedostatečném zabezpečení stavby. Reportéři televize Nova se bez povšimnutí tunelem projeli na koloběžce. „Je to nehorázné,“ řekl Dolínek. „Porušili tím předpisy,“ doplnil. Ostrahu stavby má prý na starosti firma Metrostav. Ta se ale odkázala na správce stavby, firmu Inženýring dopravních staveb (IDS). Správce ovšem tvrdí, že reportéři vnikli do té části tunelu, za který zodpovídá firma Eurovia CS a.s.

„Tunelový komplex je složitý prostor, do kterého denně vstupuje na povolenky řada lidí. Není v našich silách, ani bezpečnostní agentury uhlídat všechny, kdo do tunelu nelegálně vstoupí,“ uvedla mluvčí Eurovia CS Iveta Štočková. Postup reportérů byl protiprávní, firma zváží právní kroky.

Primátoři o Blance
Pavel Bém (ODS)

„Opravdu nevím, proč Hudeček či jeho předchůdce nesoutěžili vícepráce, proč neplatili faktury, zatížili rozpočet Prahy stamilionovými sankcemi nebo zastavili stavbu, a zvýšili tak cenu díla o miliardové částky. Účet za Hudečkův manažerský nihilismus je obtížně uvěřitelný.“

O stavbě komplexu Blanka rozhodla rada hlavního města, v jejímž čele Bém stál, v roce 2006. Konkrétně měl výstavbu Blanky na starosti Jiří Toman, šéf tehdejšího Odboru městského investora.
Bohuslav Svoboda (ODS)

„Pan Hudeček zastavil výstavbu tunelu pod záminkou, že smlouva je neplatná, skoro na rok. Pak se ukázalo, že smlouva platná je.“

Svoboda se stal primátorem v roce 2010. Kompetence za výstavbu svěřil náměstkovi pro dopravu Karlu Březinovi (ČSSD). Poté, co se změnilo složení vládnoucí koalice, si vzal Blanku osobně na triko. Dnes připouští, že řada problémů vznikla vinou ODS.
Tomáš Hudeček (dříve TOP 09)

„Myslím si, že to lidé musí vnímat jako šaškárnu. Musí to vnímat jako velký podvod a tunel.“

Hudeček byl zvolen primátorem za TOP 09 v červnu 2013 po odvolání Svobody. Náměstkem pro Blanku se stal Jiří Nouza (TOP 09).
Adriana Krnáčová (ANO)

„Je tam podstatně více debilů, kteří za to můžou.“

Krnáčová po nástupu do funkce pražské primátorky zjistila, že fiasko s Blankou je podstatně rozsáhlejší, než kdy tušila, a označit jediného viníka v podstatě není možné.

ČKD se z Prahy snaží ždímat další stamiliony. Marně, říká Petr Dolínek

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video