Blanka dál komplikuje dopravu hlavně v Praze 6, magistrát chystá změny

Otevření tunelu Blanka

Otevření tunelu Blanka Zdroj: Michael Tomes, E15

V průměru šedesát tisíc vozidel včetně kamionů každý den projede tunelovým komplexem Blanka. Po jeho otevření se dál tvoří kolony v Dejvicích, Břevnově a na příjezdu od Strakonic. Pražský magistrát chce řešit zejména nepovolené průjezdy kamionů. Technická správa komunikací chystá soutěž na dodavatele zařízení, které bude vozy vážit.

„Blanka v zásadě splnila očekávání. Počet aut, která tu projedou, se stále zvyšuje. Doprava v komplexu je plynulá a bezpečná. Co se týče povrchu, někde auta zmizela, jinde vytvořila komplikace, což se bohužel očekávalo,“ uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Na povrchu je nejhorší situace v Praze 6. Například v ulici Jugoslávských partyzánů počet aut vzrostl z 14,3 tisíce na více než šestnáct tisíc. Jízda autobusem z Podbaby na metro Dejvická pak může trvat až dvacet minut. Úsek přitom měří zhruba kilometr a půl.

Na povrchu je nejhorší situace v Praze 6. V ulici Jugoslávských partyzánů počet aut vzrostl z 14,3 tisíce na více než 16 tisíc.

Problémy jsou i na Vítězném náměstí, kde se tvoří kolony před přechody na tramvajové zastávky, a v Patočkově ulici. Ve hře je několik řešení od nákladné výstavby podchodů až po zákaz parkováni v ulici Jugoslávských partyzánů. Uvolněný jízdní pruh by využívaly jen autobusy veřejné dopravy včetně příměstských.

V samotné Blance se chystá několik opatření. Na asfalt má být například nastříkán směr a označení, kam každý výjezd vede. Počítá se se žlutými dělicími prahy a vylepšením směrového značení.