Další blamáž v Blance: místo 15 se bude měnit až 56 kilometrů kabelů

Poničené kabely v tunelu Blanka

Poničené kabely v tunelu Blanka Zdroj: ctk

Zaměstnanci ČKD Praha DIZ začali v tunelu Blanka montovat namísto poškozených nové kabely. Dělníci zahájili práce v Troji. Uvedl to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). V tunelu však bude potřeba vyměnit namísto původních 80 kusů v délce asi 15 kilometrů asi 300 kabelů v délce zhruba 56 kilometrů, v květnu se na tom domluvili úředníci s dodavateli. Zprovoznění tunelu Blanka je zatím naplánováno na 15. září a výstavba dosud stála asi 37 miliard

Zaměstnanci ČKD začali přejímat ty části stavby, kam budou kabely ukládat. Dělníci i potřebné stroje jsou již v tunelu a práce začaly ve směru od výjezdu z tunelu v Troji. Samotná montáž kabelů by měla podle informací ČTK trvat zhruba 50 dnů. Poté je bude muset firma ČKD Praha DIZ začít testovat. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) v minulých týdnech uvedla, že stále platí zářijový termín zprovoznění.

Vedení města se však nechce k množství kabelů, které je třeba vyměnit, ani k daným termínům nijak blížeji vyjadřovat. „Ať vymění takové množství kabelů, jaké považují za vhodné, hlavně když dodrží harmonogram. Město nebude nic navíc platit,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). „Výměna kabelů by měla dnes začít. Celá situace mi ale z hlediska dodavatelů přijde vysoce neprofesionální,“ doplnil.

Dolínek: Ať vymění takové množství kabelů, jaké považují za vhodné, hlavně když dodrží harmonogram

V rámci dostavby tunelu se nyní město u rozhodčího soudu dohaduje s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která stavbu dozoruje, o vyplacení asi 300 milionů korun, které město dosud nezaplatilo. Konečný verdikt ve sporu vynese Rozhodčí soud 31. července. Soud rozhodoval v minulém roce i ve sporu mezi Prahou a stavební firmou Metrostav, kdy městu přikázal firmě dlužné peníze zaplatit.

Problematický tunel Blanka vyjde celkem na zhruba 37 miliard, bez propojky na Strahovský tunel. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav, kdy šlo o částky v řádu miliard korun. Dopravní stavba, která je součástí městského okruhu, by se po opakovaných odkladech měla otevřít v polovině září.