Povede metro D na Žižkov? Praha zvažuje různé trasy
Vyprojektovaná trasa metra D povede z náměstí Míru do Písnice. Radní minulý týden rozhodli, že na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Další pokračování ve směru do centra je zatím ve fázi úvah.
Praha 3 už nyní bojuje za to, aby metro vedlo na Žižkov a dál na Harfu. „V září se k tomu vyjádří zastupitelé. Předpokládám, že budou všichni jednohlasně pro tuto variantu,“ řekl dnes starostka Vladislava Hujová (TOP 09). Podle ní má Žižkov velký potenciál rozvoje, metro potřebuje. Zastánci varianty metra vedoucího na náměstí Republiky ale tvrdí, že metro D má smysl pouze při propojení s ostatními linkami metra a s železnicí. Stanice Hlavní nádraží by byla přestupní na linku metra C a stanice Náměstí Republiky na linku metra B.
Metro D spojí centrum s jižní částí města. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků. Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.
Jaroslav Ďuriš: Do stavby metra D chceme zapojit i soukromníky