Praha dluží za Blanku i firmě IDS. Má zaplatit 152 milionů

Termín prvního stání zatím není znám. Bez IDS, která kvůli dluhům Prahy hrozila odchodem ze stavby, by podle politiků nebylo možné Blanku dokončit.
Tunel, který pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn již v roce 2011. Nyní se mluví o dubnu 2015. Výstavba se v průběhu let zdražila o několik miliard korun. Konečný účet bude podle aktuálních čísel 36,9 miliardy korun. Praha kvůli Blance vede arbitráž i se stavební firmou Metrostav.
Stejně jako Metrostavu i firmě IDS město několik měsíců neplatí za faktury. Podle informací ČTK IDS za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Chce ale víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a jí narůstají náklady. Obě strany se proto dohodly na arbitráži. Podle Kočiše podepsaly rozhodčí doložku a IDS jako žalující strana dnes složila na účet soudu přes pět milionů korun.
IDS má na starosti také kontrolu dostavby metra A do Motola, za kterou Praha zaplatí přes 20 miliard. I v tomto případě se město prostřednictvím dopravního podniku vypořádává s problematickými vícepracemi. O firmě IDS média mluví v souvislosti s napojením na pražské politiky ze strany TOP 09, která v současnosti Praze vládne.
Nejsem ďábel ani fundamentalista