Praha do podzimu vytvoří plán pokračování okruhu za Blankou

Tunel Blanka

Tunel Blanka Zdroj: ctk

Tunel Blanka
Do pět kilometrů dlouhé prohlídkové trasy lidé vstupovali rampou tunelů v ulici Svatovítská u Vítězného náměstí v Praze 6.
Ražená část trasy končí v Troji a pokračuje přes budovaný Trojský most ke stanicím městské hromadné dopravy v Holešovicích.
Příchozí dostávali mapky prohlídkové trasy, na které mohli sledovat, kde se právě nacházejí. Další informace mohli načerpat z panelů i od ochotných průvodců v přilbách a pracovních uniformách.
Cestou měli návštěvníci jedinečnou možnost si prohlédnout strojovnu vzduchotechniky, nejmodernější tunelářské stroje, obdivovat tuny betonu obklopující je ze všech stran a tu a tam nakouknout do sousedního tubusu.
7
Fotogalerie
Vedení hlavního města chce připravit do konce léta varianty pokračování severovýchodní části městského okruhu. Jedná se o část, která bude navazovat na tunel Blanka. Ve hře je několik variant pokračování okruhu, řekl na dnešním jednání magistrátního výboru pro dopravu náměstek primátorky Petr Dolínek. Tunel Blanka by měl být zprovozněn v září letošního roku.

„Mou ambicí je, aby na přelomu léta a podzimu rada schválila další, alespoň rámcové, kroky v této věci, protože začínáme šlapat na místě,“ řekl Dolínek.

Podle jeho slov je ve hře několik variant pokračování okruhu, pro žádnou z nich se ale město dosud nerozhodlo. Mezi možnostmi zmínil variantu zahloubení velmi vytížené ulice V Holešovičkách nebo pokračování Městského okruhu tunelem podél Povltavské ulice, kde by musel vzniknout tunel ve skalním masivu. Zda a jakou variantu, případně zda vytvoří město ještě nějakou další, zatím není jasné.

Tunel Blanka je součástí Městského okruhu a spojuje Malovanku s Pelc-Tyrolkou. Stavba samotného asi šestikilometrového tunelu vyšla Prahu zatím na asi 37 miliard korun a zatím poslední termín otevření určili dodavatelé stavby na letošní září. Na tunel navazuje na jednom konci propojka se Strahovským tunelem a Trojský most.