Aspark Owl v akci: Japonská „sova“ zvládne zrychlit z 0 na 100 za méně než 2 vteřiny!

Aspark Owl zvládnul zrychlení 0-100 km/h za 1 sekundu a 921 tisícin

Aspark Owl zvládnul zrychlení 0-100 km/h za 1 sekundu a 921 tisícin Zdroj: Aspark

Aspark Owl zvládnul zrychlení 0-100 km/h za 1 sekundu a 921 tisícin
Aspark Owl zvládnul zrychlení 0-100 km/h za 1 sekundu a 921 tisícin
Aspark Owl zvládnul zrychlení 0-100 km/h za 1 sekundu a 921 tisícin
Aspark Owl zvládnul zrychlení 0-100 km/h za 1 sekundu a 921 tisícin
Aspark Owl zvládnul zrychlení 0-100 km/h za 1 sekundu a 921 tisícin
13
Fotogalerie

Aspark Owl se světu představil minulý rok na frankfurtském autosalonu. Tam zaujal především designem připomínajícím smějící se Batmobil. Nyní však přitahuje pozornost něčím úplně jiným. Japonský blog Gigazine totiž zveřejnil video, ve kterém „sova“ dosahuje rychlosti 100 km/h za méně než 2 sekundy.

Říkáte si, že to stejné má umět i druhá generace Tesla Roadsteru? Tak to se mýlíte. Je sice pravdou, že novinka nejznámějšího výrobce elektrických automobilů slibuje čas 1,9 vteřiny, jenže to se bavíme o amerických testech, v nichž vůz dosahuje 60 mil za hodinu (v přepočtu „pouze“ 96,56 km/h). Aspark Owl oproti tomu zvládnul kompletní stovku za 1 sekundu a 921 tisícin.

Za skvělým výsledkem 99 centimetrů vysokého (nebo spíše nízkého) japonského supersportu nestojí jen skvělá aerodynamika, ale i karoserie, která je kompletně vyrobena z uhlíkových vláken. I díky ní váží auto pouhých 850 kilogramů, tedy podobně jako Mitsubishi Mirage. Snaha o co nejlehčí vozidlo zašla tak daleko, že se řešila dokonce i hmotnost nátěru!

Video placeholde
Aspark Owl • Živě.cz

Důležité jsou rovněž superkondenzátory, jejichž úkolem je rychlé dodávání energie 2 menším i lehčím elektromotorům. Celkový výkon 320 kW či 430 koní asi nikoho neoslní, ale to malou japonskou firmu netrápí. Ta se prostě snaží vytvořit automobil s nejlepším zrychlením a věci jako dojezd (150 kilometrů) nebo maximální rychlost (280 km/h) ji příliš nezajímají.

Velký zájem ovšem vyvolalo použití zahřátých závodních pneumatik. Větší přilnavost totiž konečný čas minimálně vylepšila. Japonci ale slibují, že „sova“ výsledky brzy zopakuje i s normálním obutím.

Na dosažení tohoto cíle má Aspark 2 roky. Poté už by se měl začít prodávat první kousky z limitované edice 50 elektromobilů. Za 4,2 miliony dolarů (86 milionů korun) se pak i vy budete moci stát majiteli hypersportu, jehož zrychlení překoná i vozy formule 1.

Článek vyšel na serveru VTM >>>