Filmová recenze: Fotr je lotr naruby a méně úspěšně

Proč právě on?

Proč právě on? Zdroj: cinemart

Přisprostlá vánoční komedie Proč právě on? obrací koncept série Fotr je lotr a staví proti sobě bláznivého mladíka a staromódního otce.

Nová komedie Proč právě on? se měla do českých kin dostat stejně jako do těch amerických, britských či maďarských na Vánoce. V době lenivého oddechu a malé filmové konkurence by se dalo nevýznamnému snímku, jenž se snaží aktualizovat koncept úspěšné série Fotr je lotr, přistoupit s větší shovívavostí než ve střízlivějším lednu, kdy už kina hrají La La Land či Patersona.

Zatímco ve Fotr je lotr byl slušný potenciální ženich milé blondýny a blázen její tatík, bývalý agent CIA, v novince je tomu naopak. Otec vysokoškolské studentky (Bryan Cranston) sice miluje kapelu Kiss, ale jinak to je spořádaný rodič a manžel, jehož staromódnost podtrhuje fakt, že vede upadající tiskárnu. Nápadník jeho dcery Laird s tváří, tělem a šíleným úsměvem Jamese Franca naopak vymýšlí mobilní aplikace a hry, je extrémně bohatý a extrémně jednoduchý. Jak jejich střet během vánočních svátků dopadne, nepřekvapí. Filmař John Hamburg se scenáristickými zkušenostmi z Fotr je lotr i Zoolandera ve své modernizaci žánru peprnější rodinné komedie nezachází daleko, určitě ne do temnějších hlubin mužského ega. Jeho novinka představuje jen další zapomenutelnou oddechovku z jeho filmografie.

Hamburg snímek zbytečně nafouknutý do 110 minut nedrží pevně v rukou. Vtipy přeskakují od pubertálně vulgárních přes sitcomové a banální k absurdním. Ty občas dobře fungují díky snaze obou hlavních herců a nevěřícím reakcích zbytku postav na Lairdovy excentrické nápady. Občas se místo vtipů říkají jen sprostá slova. Když v druhé půli film začne řešit city, jeho energie usne u klišé. Proč právě on? je prostě líný snímek se sympatickými herci a několika povedenými nápady, určený na dobu, kterou trávíte s příbuznými u cukroví a pohádek.

Proč právě on?

(komedie, USA 2016, 110 min)

Režie: John Hamburg Hrají: Bryan Cranston, James Franco, Zoey Deutchová, Megan Mullallyová