Firmy začaly kupovat po krizi luxusní auta

Nejprodávanějším vozem ve třídě luxusních aut byl podle statistik SDA v prvním pololetí vůz Audi A8 se 78 prodanými kusy, zatímco loni do června to byla téměř polovina. „Za růstem luxusního segmentu vidíme několik faktorů, ale přirozeně nejdůležitější je celkové hospodářské oživení. U Audi tvoří drtivou většinu zákazníků firemní klientela, takže nárůsty prodejů ukazují na rostoucí chuť firem investovat do obnovy vozového parku,“ řekl mluvčí společnosti Import Volkswagen Group Jan Klíma. „Vliv na prodeje má i skutečnost, že firmy v období krize odkládaly výměnu automobilů, takže nyní je v řadě případů jejich vozový park přestárlý a potřebuje obměnu,“ podotkl.
Na druhém místě podle počtu registrací je Mercedes Benz S, třetí je BMW 7. Oba vozy zaznamenaly pokles na 61, respektive 55 prodaných vozů. Čtvrtý je pak Mercedes Benz R, jenž naopak zaznamenal nárůst o více než sto procent na 53 vozů.
Také podle tajemníka SDA Pavla Tunkla se na nárůstu prodejů v nejluxusnější třídě projevilo to, že se část firem vzpamatovala z důsledků krize. „Dříve hodně šetřily, dnes si mohou dovolit více. Řekl bych to takto: v době krize by si koupily Audi A6, nyní už si mohou dovolit A8,“ řekl Tunkl. Ve statistikách SDA v obchodní třídě luxusních vozů přitom nejsou vedeny značky jako Bentley, Lincoln či RollsRoyce. Jejich prodeje se v minulých letech pohybovaly spíše v řádu kusů, nejvýše kolem dvou desítek ročně.