Frýdek-Místek na YouTube? Koncerty, sport i aquapark | E15.cz

Frýdek-Místek na YouTube? Koncerty, sport i aquapark

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
O tom, jak vypadá Frýdek-Místek, se lidé na YouTube nedozvědí skoro nic. Autoři videí točí především koncerty a adrenalinové akce.

Sedmička se zajímala, jaká videa se na internetové stránce YouTube objeví, když se zadá heslo Frýdek-Místek. Ta nejsledovanější jsou věnována aquaparku v Olešné, koncertům ve městě a sportovním nebo
adrenalinovým akcím. Mezi příspěvky nechybí ani videa z paintballu, která na stránky vkládá Radomír Harabasz. „Původně jsem paintball bral jen jako adrenalin, ale pak jsem začal jednotlivé zápasy točit. Chtěl jsem sehnat více lidí do týmu. A to se i povedlo,“ přibližuje netradiční nábor členů organizátor paintballových akcí Radomír Harabasz.

Zbraň vyměnil za kameru

Dva roky planého střílení ho přestaly bavit. Založil si firmu a začal prodávat zbraně, náboje a organizovat paintballové akce. Na ně jezdí desítky lidí, po kterých většinou Harabasz už nestřílí. Zbraň v posledních
letech totiž vyměnil za kameru.
„Nejdříve jsem točil jenom pro lidi, kteří na akcích byli. Mělo to různé důvody. Jsou na nich totiž dobře vidět chyby, které kluci při taktice dělají. Až později jsem se dozvěděl o YouTube,“ popisuje Harabasz,
který se kvůli internetovým stránkám naučil videa i stříhat.
Dnes dělá snímky z každé větší akce. „Vždy natočím asihodinový záznam. U počítače sedím půl dne a stříhám. Každému videu se snažím dát nějaký děj,“ přibližuje Harabasz tvorbu tří až pětiminutových
klipů, kterých dal na YouTube už deset.
Díky svým dílům už získal spoustu nových zájemců o paintball. „Na videa se mohou podívat všichni, co na zápase byli, ale i noví zájemci. Pořád se snažím přitáhnout další hráče. Někteří z těch, co videa viděli, se přišli jen tak podívat. Ale plno kluků paintball chytil a začali s námi hrát,“ přibližuje Harabasz, proč snímky o paintballu točí.

Další videa

Nejsledovanější videa ale nejsou o paintballu. Nejvíce diváků se podívalo na snímek z vystoupení DJ Luccy a DJ Pelachy ve Frýdku-Místku. Vidělo ho skoro čtyřiačtyřicet tisíc návštěvníků YouTube.
O patnáct tisíc diváků méně vidělo spot, který ukazuje aquapark v Olešné. A pak následují především záznamy koncertů, sportů a adrenalinových akcí. Velmi oblíbený je i snímek Trasa Brno–Frýdek, kterou řidič díky desetinásobnému zrychlení zvládne za necelých osm minut. Video si pustilo více než čtrnáct tisíc lidí.
Existují ale také mnohem vážnější videa. Například bývalí studenti Základní školy Pod Sovou natočili vzpomínková videa na svůj ročník a přátele. Několik dojemných minut je jen pro ty, kterých se přímo
týkají. Ostatním vůbec nic neřeknou. Podobně působí videa fotbalových, tenisových nebo hokejových zápasů, kterých jsou na YouTube desítky.

Očima kameramana

Podle amatérského filmaře Eduarda Mocka, který už za své dokumenty nasbíral desítky cen, jsou videa na YouTube hlavně informační. Žádnou jinou hodnotu by v nich většinou nehledal.
„O kvalitě se u těchto snímků moc mluvit nedá. Třeba video o škole Pod Sovou je sice hezkou ukázkou starého Frýdku-Místku, ale ta hudba je hrozná. Připadlo mi to, jako bych si dal držkovou s dortem. Prostě se tam nehodila. Nebo je tam video in-line bruslařů. Záznam je bez záměru. O kvalitě
kamery se nedá mluvit,“ hodnotí videa Mocek.
Nakonec ale našel i snímky, které se mu z filmařského hlediska líbí. Například video z hudebního festivalu Sweetsen fest. „Tam byla dobrá kamera a dobrá hudba. A při dobrém střihu by z toho šel udělat i kvalitní hudební klip. Celkově na mě ale ta videa působí jen jako vzkazy přátelům, kteří někde
chyběli,“ komentuje Mocek.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video