Klienti online bank jsou spokojenější, než klienti kamenných bank

Podle průzkumu, který pro online banku ZUNO realizovala agentura GfK, ohodnotili Češi velmi pozitivně banky, které fungují přes internet. Z výsledků vyplynulo, že právě klienti online bank doporučují svou banku přátelům, známým a rodinným příslušníkům mnohem častěji, než klienti kamenných bank.

Mezi online bankami v České republice získala nejvyšší NPS skóre 39 online banka ZUNO. „Výsledky byli dokonce ještě lepší mezi klienty, kteří využívají ZUNO jako primární banku,“ říká Oyvind Oanes, člen představenstva ZUNO zodpovědný za marketing. „V Čechách jsme dosáhli skóre 83 NPS, což jen potvrzuje, že klienti oceňují naší nabídku – jednoduchý a intuitivní online banking v duchu kréda „less bank, more life“.

NPS (Net Promoter Score) je průzkum spokojenosti mezi klienty. Na základě úrovně jejich spokojenosti s bankovními službami a pravděpodobnosti doporučení banky dalším lidem rozděluje NPS klienty do 3 kategorií - podporovatelů, pasivních klientů a odpůrců. Výsledkem průzkumu je skóre mezi -100 a 100, získané odečtením počtu odpůrců od počtu podporovatelů v celkovém vzorku klientů příslušné banky.

V případě průzkumu pro ZUNO analýza ukázala, že všechny banky, které dosáhly pozitivního NPS skóre a mají tedy více příznivců, než odpůrců, byly online banky. Všechny kamenné banky dosáhly v rámci analýzy podstatně horších výsledků.