Jak už bylo řečeno, tento supersport zvládne v zatáčkách přetížení 2 G, a to díky vyspělému podvozku a prvotřídní aerodynamice. Obě oblasti nabízejí aktivní členy, takže je systém průběžně upravuje a řidič si zároveň bude moci mnoho věcí nastavit. Mění se světlá výška, charakteristika tlumičů, přední levá a pravá klapka se nastavují zvlášť nezávisle na sobě, aktivní je samozřejmě také zadní křídlo. Celkem dokáže systém aerodynamiky vyprodukovat přítlak 610 kg při rychlosti 260 km/h.
Koenigsegg Agera One:1 |
Karbonový monokok je o dvacet procent lehčí než by byl při použití běžných postupů, titanový výfuk pro změnu ušetří 400 gramů ve srovnání s hliníkovou alternativou, sedadla pocházejí z vlastního vývoje a opět jsou vyrobena z karbonu.
Koenigsegg Agera One:1 |
O maximální rychlosti zatím automobilka tvrdí, že není prioritou. Výpočty ovšem ukazují maximálku za hranicí 440 km/h. Koenigsegg Agera One:1 by se měl stát nejrychlejším sériovým vozem planety. Na 400 km/h se dostane zhruba za 20 sekund, brzdění ze 400 km/h na nulu proběhne za deset sekund.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz